Приложение помага при проблемно пътуване | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Приложение помага при проблемно пътуване
EPA/БГНЕС

Приложение помага при проблемно пътуване

Пътниците, изпаднали в безизходица на някое летище или чакащи своя изгубен багаж, вече могат да използват приложение за смартфони, за да проверят веднага и на място какви са техните права.

4 119
Точно преди сезона на летните отпуски Европейската комисия представи приложение за смартфони, което съдържа информация за въздушния и железопътния транспорт и работи с четири мобилни платформи: iOS на Apple, Android на Google, Blackberry на RIM и Windows Phone 7 на Microsoft. Това се посочва в съобщение на Европейската комисия до БТА.

Приложението „Вашите пътнически права” е достъпно на 22 от езиците на ЕС. За момента то обхваща въздушния и железопътния транспорт, а съдържанието му ще бъде разширено за автобусните и морските превози през 2013 година, когато тези права влизат в сила.

Заместник-председателят на Европейската комисия Сийм Калас, отговарящ за транспорта, заяви: "Много от нас са се чувствали безсилни на някое летище, когато ни обясняват, че нямаме права, а ние знаем, че имаме! С това приложение милиони пътници ще имат лесен достъп до точна информация за правата си, когато най-много се нуждаят от нея в неочаквани ситуации."

Ако пътуването не се развива по план, това често води до стрес. Отменен полет, пакетна почивка, при която хотелът не отговаря на описанието в рекламата, или промяна в разписанието на влаковете - всеки пътник ще се справи много по-лесно със ситуацията, ако е информиран за своите права.

В приложението се разясняват правата на пътниците при всякакви евентуални проблеми. Ако например даден полет е отменен и след това на пътника е отказан достъп на борда, той може да има право на обезщетение в размер от 125 до 600 евро. Ако багажът ви случайно е повреден, това може също да ви дава право на обезщетение.

Добре е също така да се знае, че железопътните компании и авиокомпаниите са задължени да предоставят прозрачна информация за цените и да оказват помощ на пътниците с намалена подвижност.

Ако смятате, че правата ви са нарушени, приложението също така ви предоставя информация към кого да се обърнете, за да подадете жалба. При мащабна извънредна ситуация, каквато настъпи например след кризата с вулканичната пепел от Исландия през 2010 година, приложението може също така да осигурява пътна информация и съвети от Европейската комисия.

Приложението е част от кампанията на Комисията под надслов "Пътници, запознайте се с правата си!". Можете да го свалите от тук.
Приложение помага при проблемно пътуване

Приложение помага при проблемно пътуване

Пътниците, изпаднали в безизходица на някое летище или чакащи своя изгубен багаж, вече могат да използват приложение за смартфони, за да проверят веднага и на място какви са техните права.

4 119 EPA/БГНЕС
Точно преди сезона на летните отпуски Европейската комисия представи приложение за смартфони, което съдържа информация за въздушния и железопътния транспорт и работи с четири мобилни платформи: iOS на Apple, Android на Google, Blackberry на RIM и Windows Phone 7 на Microsoft. Това се посочва в съобщение на Европейската комисия до БТА.

Приложението „Вашите пътнически права” е достъпно на 22 от езиците на ЕС. За момента то обхваща въздушния и железопътния транспорт, а съдържанието му ще бъде разширено за автобусните и морските превози през 2013 година, когато тези права влизат в сила.

Заместник-председателят на Европейската комисия Сийм Калас, отговарящ за транспорта, заяви: "Много от нас са се чувствали безсилни на някое летище, когато ни обясняват, че нямаме права, а ние знаем, че имаме! С това приложение милиони пътници ще имат лесен достъп до точна информация за правата си, когато най-много се нуждаят от нея в неочаквани ситуации."

Ако пътуването не се развива по план, това често води до стрес. Отменен полет, пакетна почивка, при която хотелът не отговаря на описанието в рекламата, или промяна в разписанието на влаковете - всеки пътник ще се справи много по-лесно със ситуацията, ако е информиран за своите права.

В приложението се разясняват правата на пътниците при всякакви евентуални проблеми. Ако например даден полет е отменен и след това на пътника е отказан достъп на борда, той може да има право на обезщетение в размер от 125 до 600 евро. Ако багажът ви случайно е повреден, това може също да ви дава право на обезщетение.

Добре е също така да се знае, че железопътните компании и авиокомпаниите са задължени да предоставят прозрачна информация за цените и да оказват помощ на пътниците с намалена подвижност.

Ако смятате, че правата ви са нарушени, приложението също така ви предоставя информация към кого да се обърнете, за да подадете жалба. При мащабна извънредна ситуация, каквато настъпи например след кризата с вулканичната пепел от Исландия през 2010 година, приложението може също така да осигурява пътна информация и съвети от Европейската комисия.

Приложението е част от кампанията на Комисията под надслов "Пътници, запознайте се с правата си!". Можете да го свалите от тук.