"Една страница от историята на телекомуникациите е обърната - ТОЧКА" - така операторът Оранж (Orange) потвърди днес, че слага край на съществуващата от над сто години във Франция услуга за изпращане на телеграми, която в последно време почти не се използваше, предаде Франс прес.

Съобщението беше направено в телеграфен стил в Туитър от служител на Оранж още в понеделник вечерта в 23.59 часа местно време, когато услугата официално бе спряна.

"Една страница от историята на телекомуникациите се обръща в полза на новите технологии - ТОЧКА - Попътен вятър и благодарности на всички колеги, които продължаваха да работят за поддържането на тази услуга - ТОЧКА", гласи съобщението на Кристоф Нди.

Общо около 40 служители на Оранж са продължавали да работят за тази услуга, наред с други дейности, заяви той пред АФП, цитиран и от БТА. По думите му през април са били изпратени 1400 телеграми, главно от професионална клиентела, използваща тази услуга от правни съображения.

Телеграмата има законова стойност например за повикване на служител, който е спрял да ходи на работа, както и за официално подаване на поръчка.

Услугата беше достъпна на цена от петнайсетина евро за 50 думи.

Съобщението вече не се предаваше от пощальон на адреса на получателя, а чрез телефонно обаждане от оператор на Оранж, който прочиташе съдържанието.

Създадена през 1879 година, услугата позволяваше бързи съобщения, когато телефоните още не съществуваха.

Телеграмите бяха успели да оцелеят и след повсеместната поява на телефоните, но есемесите и интернет им нанесоха фатален удар, отбелязва АФП.