LSD може да подобрява ученето и паметта | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images

Екипът е провел задълбочени тестове

Според учените има все повече доказателства, че диетиламидът на лизергиновата киселина - психеделичното съединение, по-известно като LSD - има значителни когнитивни ползи.

Предишни открития предполагат, че психеделици като LSD могат да помогнат на хора, страдащи от травматично мозъчно увреждане и дори да насърчат сърдечното здраве. Те могат дори да подобрят паметта и когнитивната гъвкавост.

Нови изследвания, публикувани в рецензирано списание Experimental Neurology, подкрепят тези твърдения.

LSD увеличава на пластичността на мозъка, подобрявайки както ученето, така и паметта при плъхове и хора, твърди екип от Университета на Масачузетс Амхърст и Федералния университет на Еспирито Санто.

Те са извършвали експерименти с плъхове и с човешки мозъни органели, отгледани от стволови клетки. След това са направени тестове с невронна мрежа и с човешки доброволци.

Наблюдава се, че еднократна слаба доза на LSD води до леки подобрения в когнитивните резултати. Според учените е възможно резултатът да бъде по-висок, ако психеделичното вещество не водеше до халюцинации.

Екипът е провел задълбочени тестове