Луната Европа на Юпитер изглежда изпуска водни струи | IT.dir.bg

Луната Европа на Юпитер изглежда изпуска водни струи 6

Луната Европа на Юпитер изглежда изпуска водни струи

Европа е едно от най-подходящите места в Слънчевата система за живот

Луната Европа на Юпитер изглежда изпуска водни струи, според публикувани днес данни, които дават надежда да бъде открит извънземен живот, съобщи АФП.

Според изследването, публикувано в сп. "Нейчър астронъми", "промените, наблюдавани в магнитното поле и плазмата около Европа, се обясняват лесно от наличието на струи водни пари".

Тези гейзери могат да предложат възможност да бъдат взети проби от водата един ден с помощта на роботи, без да трябва да се прониква под дебелия лед. Това би позволило те да бъдат изследвани за призраци на живот.

Американската сонда "Галилео", изследвала Юпитер и луните му от 1995 г. до 2003 г., вече даде възможност да бъдат открити признаци за наличие на голям океан под леда на естествения спътник на Юпитер. Оттогава НАСА смята луната Европа за едно от най-подходящите места в Слънчевата система за живот, освен Земята.

Този океан съдържа два пъти повече вода, отколкото всички земни океани. Той е затиснат от изключително студена и твърда ледена покривка с неизвестна дебелина.

Данни от космическия телескоп "Хъбъл" карат някои астрономи от 2012 г. да предполагат наличие на водни пари около планетата.

Луната Европа на Юпитер изглежда изпуска водни струи 6