НАСА празнува 55-ата си годишнина | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

НАСА празнува 55-ата си годишнина

НАСА празнува днес 55-ия си рожден ден с обещание за много нови постижения и открития в усвояването на космоса в сътрудничеството с чужди партньори.

Това мнение споделя за ИТАР-ТАСС по повод юбилея директорът на НАСА по операциите в Русия, астронавтката Сунита Уилямс, предаде БТА. Тя признава, че дори не може да си представи живота без космическата програма.

Дейността на хората, които участват в усвояването на околоземното пространство, вдъхновява следващото поколение изследователи, а също и учени, инженери, специалисти в областта на медицината, убедена е Уилямс.

От нейната гледна точка за 55 години, което в действителност не е толкова дълъг срок, са направени "чудовищни, гигантски стъпки" напред, особено като се има предвид с какви технически възможности разполага човечеството и какви действия може да предприеме.

Според Уилямс през последните 20 години е налице съществен скок в развитието на технологиите, което открива възможността за изследвания в много повече области.

"С нетърпение очаквам следващите 55 години", уверява Уилямс, която е рекордьор сред жените по продължително пребиваване в космоса за един полет - 195 дни.

За рождена дата на НАСА се приема 29 юли 1958 година, кога президентът Дуайт Айзенхауер подписва приетия от Конгреса на САЩ закон за създаване на специализирано учреждение за усвояване на космоса. ,

Първоначално в НАСА има само 4 лаборатории и около 80 сътрудници. Днес в американското космическо ведомство работят повече от 18 000 души, а бюджетът за 2014 финансова година възлиза на 17,7 милиарда долара.