Откриха две планети, споделящи обща орбита | IT.dir.bg

Откриха две планети, споделящи обща орбита
Снимка: ALMA (ESO/NAOJ/NRAO) /Balsalobre-Ruza et al.

Учените ще трябва да изчакат до 2026 г., когато ще имат повече данни

Астрономи откриха две екзопланети, които споделят една и съща орбита около своята звезда. Теоретично възможно, подобно нещо никога не е било наблюдавано досега.

Използвайки телескоп в Чили, ръководеният от Испания екип забеляза облак от отломки в същата орбита като вече потвърдена планета, обикаляща около тази звезда, на 370 светлинни години от нас в съзвездието Кентавър. Те подозират, че това е или планета в процес на формиране, или останки от планета.

Знае се, че астероиди или дори група от отломки могат да споделят орбита с планета, но досега никой не е откривал две планети, движещи се в една линия.

Учените ще трябва да изчакат до 2026 г., за да проследят правилно двата обекта около звездата, известна като PDS 70. Тогава ще се научи и повече за втория обект.

Водещият автор Олга Балсалобре-Руза от Центъра по астробиология в Мадрид каза, че констатациите, публикувани в списание Astronomy and Astrophysics, са "първото доказателство", че такива двойни светове може да съществуват.

Учените ще трябва да изчакат до 2026 г., когато ще имат повече данни

| Редактор : Стоян Гогов 1 1699 Снимка: ALMA (ESO/NAOJ/NRAO) /Balsalobre-Ruza et al.