Откриха "генетична златна мина" в Чили | IT.dir.bg

Откриха "генетична златна мина" в Чили 12
Снимка: iStock by Getty Images

Откриха "генетична златна мина" в Чили

Пустинята Атакама крие ключът към изхранването на света, смятат генетиците

Пустиня Атакама в Чили е сурово и враждебно място, известно с това, че е най-сухата пустиня на планетата. Въпреки това Атакама не е безжизнена. Ново проучване разкрива в детайли генетичния материал на растенията, адаптирали се да оцеляват в това негостоприемно място, предава Science Alert.

Вижте как изглежда пустинята Атакама >> >> >>

"В ера на ускорено изменение на климата е от решаващо значение да се разкрие генетичната основа за подобряване на производството и устойчивостта на културите при сухи и бедни на хранителни вещества условия", казва биологът по растителни системи Глория Коруци от Нюйоркския университет.

"Атакама е "генетична златна мина" за създаване на по-устойчиви култури, необходимост предвид засиленото опустиняване на нашата планета", смятат учените.

За период от 10 години Коруци и международен екип от изследователи изучава живота на растенията в Атакама. Генома на 32 от най-доминиращите растения в пустинята са секвениран.

Оказва се, че определени гените позволяват на растенията да просперират при високи температурни амплитуди, повишен радиационен фон и ниска влага почвата.

Откритията могат да се ползват при създаването на нови генетично-модифицирани земеделски сортове, които да помогнат за справянето с глада в световен мащаб.

Откриха "генетична златна мина" в Чили 12