Откриха нов вид сова в Африка | IT.dir.bg

Снимка: Philippe Verbelen

Популацията наброява 1000-1500 екземпляра

Нов вид миниатюрна сова Otus bikegila е открит на остров Принсипи, част от Демократична република Сао Томе и Принсипи, на западното крайбрежие на Централна Африка, съобщиха "Скай нюз" и БТА.

Учени от Националния природонаучен музей на Испания и от Музея за естествена история и науки на университета на Порту са проучили задълбочено и са описали новия вид. По данни на местни жители този вид е възможно да е обитавал острова още през 1928 г. Той е открит до голяма степен благодарение на уникалните звуци, които издават птиците. Учените ги сравняват с тези, издавани от насекоми.

Според авторите на изследването, открили птиците в зона от около 15 кв. км в джунглата в южната част на острова, популацията наброява 1000-1500 екземпляра. Това е осмият вид птици, които живеят единствено на остров Принсипи.

Учените смятат, че новооткритият вид е застрашен от изчезване.

Популацията наброява 1000-1500 екземпляра

| Редактор : Стоян Гогов 2 1045 Снимка: Philippe Verbelen

Учените смятат, че новооткритият вид е застрашен от изчезване.