Откриха органични молекули в кратера Джезеро на Марс | IT.dir.bg

Откриха органични молекули в кратера Джезеро на Марс 16
Снимка: NASA

Откриха органични молекули в кратера Джезеро на Марс

Учените допълват, че това не означава, че са намерили живот

Роувърът на НАСА "Пърсивиърънс" направи важно откритие в края на годината. Органичните молекули са открити в скали и прах на дъното на кратера Джезеро, в който се намира марсохода.

Вижте снимките, направени от "Пърсивиърънс" >> >> >>

Това в никакъв случай не е доказателство за живот на Марс. Органичните съединения са тези, които съдържат въглерод-водородни връзки. Те могат да се образуват чрез произволен брой небиологични процеси. Това не е първото откриване на органични молекули на Червената планета.

Откритието обаче е първото, показващо, че органични вещества могат да се съхраняват в скалите и марсианската почва.

Това предполага, че скалите на Марс могат да запазят добре тези съединения, което от своя страна предполага, че биологичният органичен материал също може да бъде запазен.

Така учените стават все по-сигурни, че ако на Марс е имало или има живот, той може да бъде открит.

Откриха органични молекули в кратера Джезеро на Марс 16