Сателитният интернет на Мъск продължава да пречи на астрономите | IT.dir.bg

Сателитният интернет на Мъск продължава да пречи на астрономите

1 от 5 снимки направени по изгрев или залез е "замърсена" от апаратите

SpaceX иска да покрие цялата ни планета с бърз глобален интернет. За целта Илон Мъск планира да изведе в орбита хиляди сателити. Само преди броени дни в космоса бе изстрелян 2000-ният от тях. Това предизвика за пореден път недоволството на астрономите.

Броят на спътниците в ниска орбита на Земята нарасна бързо през последните две години, а изследователите споделят, че апаратите замърсяват почти една пета от важните наблюдения прани по здрачаване.

Експертите въпреки това описват цялостното научно въздействие засега като малко, но във важен за цялото човечество сегмент.

Наблюденията по време на здрач са жизненоважни за откриване на астероиди, които пътуват близо до Слънцето с потенциал да преминат и до Земята.

Астрономите алармират, че големият брой сателити може да затрудни възможността им да открият обект, който би се сблъскал с нашата планета. Голяма част от потенциално опасните астероиди още не са открити, заради по-малкия си размер.

Сателитният интернет на Мъск продължава да пречи на астрономите