Две нови публикации, публикувани от изследователи в Южна Корея, твърдят, че са успели да създадат свръхпроводник със стайна температура и околно налягане. Материалът е наречен LK99. Той е модифицирана сплав от олово и апатит, чрез въвеждане на малки количества мед. Учените обаче са работили по молекулярната структура на материала, която е хексагонална.

Досега всички свръхпроводници изискваха ниски температури и високо налягане. Практическата им употреба бе силно ограничена в резултат на това, пише в. "Индипендънт".

Подобен пробив би постигнал един от светите граали на инженерството и физиката. Това би позволило значително по-ефективен пренос на енергия и разработването на продукти като мощни ултра-бързи маглев влакове. Откритието може да доведе до революция и в квантовите компютри.

Видеоклипове от Китай показват работата на екип, който успешно е репликирал материала.

Въпреки това учените по цял свят са предпазливи. Все още няма 100-процентово доказателство за успешната разработка на свръхпроводника със стайна температура. За целта са необходими неопровержими доказателства за успешното репликиране на експеримента.

Учените Сукбае Ли и Джи Хун Ким от Университета на Корея стоят зад откритието. Те споделят, че в бързината не са качили всички материали в arXiv. Съавторът на изследването Хюн Так Ким заявява, че в един от документите е открита грешка. Според екипа успешното  репликиране ще стане в близките седмици.