Кампанията на Motorola за отговорно шофиране без използване на мобилни устройства предизвика широк отзвук в социалните мрежи и постави начало на диалог по темата. В навечерието на Коледните и новогодишни празници Motorola даде старт на социално отговорната инициатива "Не пиши в движение". Инициативата е особено актуална в контекста на европейската статистика, която поставя България на челно място по жертви в автомобилни катастрофи в ЕС.

Снимка: Motorola

Съществен процент от инцидентите по пътя се случват при използване на мобилни телефони по време на шофирането, най-вече при преглеждане на социални мрежи и писане на съобщения. Установено е, че по-малко от секунда разсейване от концентрацията на пътя, може да доведе до инцидент.

снимка: Motorola

Множество проучвания сочат, че всеки 7 от 10 шофьора разглеждат социални мрежи, докато карат, а всеки четвърти смята, че е безопасно да заснеме видео. При търсене на устройства по време на движение рискът от катастрофа се увеличава 6.7 пъти.

Motorola предлага реални и работещи инструменти, които да намалят инцидентите на пътя и предлага множество аксесоари, базирани на Bluetooth технологията като безжични слушалки, смарт часовници, които покриват основните функции на телефоните и др. В устройствата на motorola са създадени специални функционалности като Moto Actions, гласови команди, управление чрез жестове и проверка на известията само с едно докосване.

Снимка: Motorola