Пазарният лидер във видеоигрите Nintendo започна новия епизод в битката на преносимите конзоли с 3DS, която ще показва обемни 3D изображения без очила.
Конзолата се продава в Япония от края на февруари, където вече са продадени 700 хиляди екземпляра. От днес тя се появява и на европейския пазар, а в неделя – и в Северна Америка, съобщи БГНЕС. 3DS разполага с два екрана, единият от които тактилен. Тя прилича значително на предшественичката си DS, от която бяха продадени над 140 милиона екземпляра за 6 години, но се различава със способността си да показва 3D изображения без допълнителни приставки.
След като играта започне, ефектът се постига от усещане за дълбочина, което оставя впечатление у играча, че е на първите редове на събитието – почти може да се усети на терена в игра на футбол, или да усети ударите в бойна игра. Интензивността на 3D ефектите може да се увеличава или намалява, като те могат дори да се изключват. Nintendo съветва деца под 6 години да изключват 3D опцията, за да не увредят развитието на очите си.
Триизмерните изображения бяха популяризирани преди повече от година от филма "Аватар", като през последните месеци навлизат и във видеоигрите. Досега разпространението им се забавяше от необходимостта от специална екипировка, но "Конзолата 3DS отбелязва важен етап в демократизацията на тази технология", по думите на Шинджи Еномото, изпълнителен продуцент на серията футболни заглавия "Pro Evolution Soccer" на Konami. Очаква се излизането на игрите "Super Street Fighter IV 3D Edition" и триизмерна версия на класиката на Ubisoft "Rayman 3D".