Според неназовани източници, дискусиите по въпроса са започнали още през май тази година. Консенсусът сред ръководството на компанията е, че дните на настолния компютър са преброени. Продажбите на такива машини на потребители и фирми са спаднали драстично и Mac Pro вече не е печеливш продукт за Apple, смятат мениджърите на технологичния гигант.

В момента продажбите на лаптопи съставляват 74% от всички приходи, генерирани от компютърния бизнес на компанията, а настолните формират все по-малък дял от общото число, като доминиращ е iMac. Единственото предимство на Mac Pro е неговата гъвкава вътрешна архитектура, която позволява към него да се прикачват няколко дисплея, специализирана периферия и др.

Миналата година обаче Apple въведе технологията Thunderbolt в своите лаптопи iMac и Mac mini. Тя позволява и на по-компактните устройства да вършат същата работа. Съществуващите версии на iMac и Mac mini обаче не могат да работят с най-бързите процесори и графични карти, с които може да бъде оборудван Mac Pro.

Въпреки това търсенето на настолни компютри от висок клас изглежда постоянно се свива. Тази тенденция е особено видима, ако бъде сравнена с огромните продажби на iOS устройствата на Apple, например таблетът iPad, който вече надхвърля по продажби цялото Mac семейство.