Дигиталната революция все повече навлиза в живота ни. През последните години всички разбрахме, че от комфорта на своя дом можем да учим, работим, пазаруваме, да ползваме услуги и дори да плащаме своите задължения. За всичко това е достатъчно единствено да имаме връзка с интернет и да притежаваме смартфон, таблет, лаптоп или настолен компютър.

Дори държавната администрация, известна със своята мудност, започва да предлага все повече онлайн услуги. Например, вместо да чакаме по гишетата, можем да плащаме своите осигуровки или да подаваме данъчните си декларации от своя дом.

Но ползите от дигитализацията не се изчерпват единствено с нашия комфорт. С помощта на сигурни приложения можем да превърнем смартфона си в портфейл, който е много по-надежден и сигурен от нашето физическо портмоне. Паролите и лесните за отгатване ПИН кодове пък се заменят от биометричните ни данни, като пръстов отпечатък.

В основата на дигиталната революция са иновативните и технологични компании, които се стремят да създават все по-добри приложения и платформи. Конкуренцията е изключително силна, като компаниите се надпреварват в това коя ще създаде по-добър за клиентите продукт. А както знаем - доволният клиент е спечелен за винаги.

Нови договори от дивана

А1 е един от лидерите на дигитализацията в България. Компанията има водещо място по внедряването на множество иновативни технологии. Малък пример за това са първата истинска 5G мрежа, стимулирането на дигитализация на образованието и много други. А1 предлага и едни от най-надеждните дигитални портфейли в България, а от съвсем скоро благодарение на родния телеком можем да сключваме и автомобилни застраховки онлайн.

Стъпвайки на постигнатото дотук А1 предлага още една нова услуга, с която едновременно ще улесни своите клиенти, но и ще помогне за изграждането на по-модерна и устойчива дигитална България.

Става дума за услугата Е-подпис. С нея ходенето до местния офис на А1 може да се замени с комфорта на дома.

Услугата за дигитално подписване на документи може да се използва по всяко време на денонощието за подписване на документи за нови и текущи услуги на А1.

Как става

Клиентите на А1 вече могат да "разписват" документи чрез приложението за самообслужване Моят А1 по всяко време, независимо къде се намират. Е-подписът може да се използва за нови и текущи услуги от телекома, които не включват покупката на устройство или аксесоар.

Активацията е възможна за всички потребители, които имат титулярна регистрация в Моят А1. Преди това обаче е необходимо те да подпишат съгласие за използване на услугата в магазин на компанията.

Клиентите ще могат да подписват дигитално, след като веднъж подадат съгласие за е-подпис в магазин на А1.

В случай че имат само една мобилна услуга на тяхно име, те ще могат да преподпишат договора за нея с е-подпис, без да са подали съгласие предварително. Е-подпис чрез Моят А1 ще бъде достъпен при онлайн поръчка, поръчка към отдел "Телефонни продажби" или избор на специална оферта в Моят А1.

След като избере конкретните документи, клиентът ще има възможност да се запознае подробно с тях. При натискане на бутона за стартиране на процеса по подписване, той ще получи верификационен код на посочения мобилен номер, под формата на кратко съобщение (SMS).

Необходимо е да се въведе полученият код в полето на Моят А1, с което процесът по дигитално подписване приключва и клиентът ще види на екрана на устройството си съобщение за успешно подписване. След това абонатът ще получи подписаните документи на имейла, заключени с парола за още по-висока сигурност.

Клиентът трябва да въведе уникалния верификационен код до 15 минути, след като е бил генериран. Ако клиентът не разпише чрез Моят А1 заявените документи в рамките на 24 часа, те се изпращат по куриер на адрес, посочен в момента на поръчката.

Документът влиза в сила от датата на дигиталното подписване, а активацията на новия договор се случва до 24 работни часа след подписване на договора, за което клиентът получава потвърдителен SMS. При въпроси от А1 са винаги на линия, за да отговорят на своите клиенти.

Повече подробности за новата услуга може да се научат тук >>