Продажбите на смартфони намаляват през първото тримесечие | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Продажбите на смартфони намаляват през първото тримесечие
Снимка: Samsung

Продажбите на смартфони намаляват през първото тримесечие

Samsung е най-големият играч на световния пазар

| Редактор: Кристиан Антонов 5 1096

Международната корпорация за анализи IDC публикува статистика за световния пазар на смартфони през първото тримесечие на тази година. Продажбите се оказаха по-ниски от прогнозите на анализаторите.

Между януари и март в световен мащаб са продадени общо 314,1 милиона смарт мобилни устройства. Това е с 8,9 % по-малко от предходната година, когато доставките възлизаха на 344,7 милиона единици.

Този значителен спад може да се обясни с редица фактори. Сред тях са недостигът на електронни компоненти, смущенията във веригата на доставки, нестабилната икономическа среда и цялостната ситуация. На този фон търсенето на смартфони в Централна и Източна Европа се срина с почти 20 %.

Южнокорейският гигант Samsung е най-големият играч на световния пазар през първото тримесечие с дял от около 23,4%. Apple е на второ място с 18,0%, а Xiaomi с 12,7% допълва челната тройка. Oppo и Vivo също са в челната петица със съответно 8,7 % и 8,1 %. Всички останали производители на смартфони заедно представляват приблизително 29,1 % от световната индустрия.

Продажбите на смартфони намаляват през първото тримесечие

Продажбите на смартфони намаляват през първото тримесечие

Samsung е най-големият играч на световния пазар

| Редактор : Кристиан Антонов 5 1096 Снимка: Samsung

Международната корпорация за анализи IDC публикува статистика за световния пазар на смартфони през първото тримесечие на тази година. Продажбите се оказаха по-ниски от прогнозите на анализаторите.

Между януари и март в световен мащаб са продадени общо 314,1 милиона смарт мобилни устройства. Това е с 8,9 % по-малко от предходната година, когато доставките възлизаха на 344,7 милиона единици.

Този значителен спад може да се обясни с редица фактори. Сред тях са недостигът на електронни компоненти, смущенията във веригата на доставки, нестабилната икономическа среда и цялостната ситуация. На този фон търсенето на смартфони в Централна и Източна Европа се срина с почти 20 %.

Южнокорейският гигант Samsung е най-големият играч на световния пазар през първото тримесечие с дял от около 23,4%. Apple е на второ място с 18,0%, а Xiaomi с 12,7% допълва челната тройка. Oppo и Vivo също са в челната петица със съответно 8,7 % и 8,1 %. Всички останали производители на смартфони заедно представляват приблизително 29,1 % от световната индустрия.