Northrop Grumman публикува първата снимка на своя безпилотен дрон XRQ-73. Изображението ни дава много по-добър поглед към превозното средство с летящо крило, което е създадено в сътрудничество с DARPA.

Безпилотният самолет разполага с революционна, високоефективна и безшумна хибридно-електрическа система за задвижване. Тя драстично повишава неговите стелт характеристики.

XRQ-73 има дизайн с летящо крило без опашка. Тя до голяма степен е подобна на RQ-170 Sentinel, P-175 Polecat и X-44A на Lockheed Martin Skunk Work.

Много изпъкнали са двата относително огромни въздухозаборника в горната част на централната част на фюзелажа. Те служат и за охлаждане на хибридната силова установка и електрониката на самолета.

Под централната част на фюзелажа има специално отделение, в което могат да се монтират различни видове електрооптични, радарни и пасивни радиочестотни полезни товари.

От DARPA се надяват XRQ-73 да осъществи първия си полет по-късно тази година. Целта е да се демонстрира, че XRQ-73 може да бъде приведен в експлоатация относително бързо, за да отговори на неуточнена "спешна оперативна нужда".

Въз основа на обозначението на серията RQ, безопасно е да се предположи, че дронът е предназначен предимно за разузнаване и няма да има бойни способности.

Сегашното поколение масови разузнавателни дронове на САЩ стават все по-лесни за откриване.

Апарат с ниска радарна видимост, малък инфрачервен отпечатък и ниски нива на звук изглежда идеален за тайно наблюдение в забранени зони и полети над противниковата територия в близост до фронта. Вашингтон поставя акцент и върху възможността за бързо и евтино производство.