Seoul Robotics пуска система за дистанционно управление на автономни коли | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Seoul Robotics пуска система за дистанционно управление на автономни коли
Снимка: Tesla

Seoul Robotics пуска система за дистанционно управление на автономни коли

Тя дава автономност от ниво 5 на автомобилните паркове

| Редактор: Катя Димитрова 1 959

Въпреки амбициозните твърдения на Tesla за пълните възможности за самоуправление на нейните превозни средства, настоящата технология за автономна навигация обикновено е на ниво 2. По-напреднали системи за самостоятелно управление са в процес на разработка, но вероятно все още са години далеч от това да бъдат достатъчно безопасни и рентабилни за ежедневна употреба.

Seoul Robotics обаче разработи нова мрежа, която, според съобщенията, дава автономност от ниво 5 на автомобилните паркове, макар и само за т. нар. "последна миля".

Системата за управление от ниво 5 на компанията заобикаля някои технически предизвикателства на технологията за автономно шофиране, като вгражда сензори в заобикалящата инфраструктура - ​​светофари, близки сгради, надлези на магистралите и други - вместо в самите превозни средства. И вместо всяко превозно средство да се грижи за себе си и да реагира автономно на трафика, контролната кула (Control Tower) от ниво 5 използва своята сензорна мрежа, за да събира данни за цялостната пътна ситуация и съответно да автоматизира превозните средства в района. Това се случва чрез използването на V2X комуникации и 4/5G радиостанции.

"В крайна сметка, технологията може да намери своя път към редица търговски приложения от центрове за дистрибуция на превозни средства до обекти за коли под наем". Това посочва в изявление ХанБин Лий, главен изпълнителен директор на Seoul Robotics.

В момента BMW тества системата за управление на автопарка в производствения си обект в Мюнхен. Тази система използва софтуера SENSR на Seoul Robotics и мрежа от стотици LiDAR сензори, вградени около съоръжението, за автономно придвижване на новосъздадени коли. Тъй като системата има гледни точки от почти всеки ъгъл, а не от половин дузина сензори на самото превозно средство, контролната кула може лесно да насочва отделните автомобили около мъртви зони и през кръстовища - дори когато едновременно "управлява" стотици други коли.

Seoul Robotics пуска система за дистанционно управление на автономни коли

Seoul Robotics пуска система за дистанционно управление на автономни коли

Тя дава автономност от ниво 5 на автомобилните паркове

| Редактор : Катя Димитрова 1 959 Снимка: Tesla

Въпреки амбициозните твърдения на Tesla за пълните възможности за самоуправление на нейните превозни средства, настоящата технология за автономна навигация обикновено е на ниво 2. По-напреднали системи за самостоятелно управление са в процес на разработка, но вероятно все още са години далеч от това да бъдат достатъчно безопасни и рентабилни за ежедневна употреба.

Seoul Robotics обаче разработи нова мрежа, която, според съобщенията, дава автономност от ниво 5 на автомобилните паркове, макар и само за т. нар. "последна миля".

Системата за управление от ниво 5 на компанията заобикаля някои технически предизвикателства на технологията за автономно шофиране, като вгражда сензори в заобикалящата инфраструктура - ​​светофари, близки сгради, надлези на магистралите и други - вместо в самите превозни средства. И вместо всяко превозно средство да се грижи за себе си и да реагира автономно на трафика, контролната кула (Control Tower) от ниво 5 използва своята сензорна мрежа, за да събира данни за цялостната пътна ситуация и съответно да автоматизира превозните средства в района. Това се случва чрез използването на V2X комуникации и 4/5G радиостанции.

"В крайна сметка, технологията може да намери своя път към редица търговски приложения от центрове за дистрибуция на превозни средства до обекти за коли под наем". Това посочва в изявление ХанБин Лий, главен изпълнителен директор на Seoul Robotics.

В момента BMW тества системата за управление на автопарка в производствения си обект в Мюнхен. Тази система използва софтуера SENSR на Seoul Robotics и мрежа от стотици LiDAR сензори, вградени около съоръжението, за автономно придвижване на новосъздадени коли. Тъй като системата има гледни точки от почти всеки ъгъл, а не от половин дузина сензори на самото превозно средство, контролната кула може лесно да насочва отделните автомобили около мъртви зони и през кръстовища - дори когато едновременно "управлява" стотици други коли.