Въпреки амбициозните твърдения на Tesla за пълните възможности за самоуправление на нейните превозни средства, настоящата технология за автономна навигация обикновено е на ниво 2. По-напреднали системи за самостоятелно управление са в процес на разработка, но вероятно все още са години далеч от това да бъдат достатъчно безопасни и рентабилни за ежедневна употреба.

Seoul Robotics обаче разработи нова мрежа, която, според съобщенията, дава автономност от ниво 5 на автомобилните паркове, макар и само за т. нар. "последна миля".

Системата за управление от ниво 5 на компанията заобикаля някои технически предизвикателства на технологията за автономно шофиране, като вгражда сензори в заобикалящата инфраструктура - ​​светофари, близки сгради, надлези на магистралите и други - вместо в самите превозни средства. И вместо всяко превозно средство да се грижи за себе си и да реагира автономно на трафика, контролната кула (Control Tower) от ниво 5 използва своята сензорна мрежа, за да събира данни за цялостната пътна ситуация и съответно да автоматизира превозните средства в района. Това се случва чрез използването на V2X комуникации и 4/5G радиостанции.

"В крайна сметка, технологията може да намери своя път към редица търговски приложения от центрове за дистрибуция на превозни средства до обекти за коли под наем". Това посочва в изявление ХанБин Лий, главен изпълнителен директор на Seoul Robotics.

В момента BMW тества системата за управление на автопарка в производствения си обект в Мюнхен. Тази система използва софтуера SENSR на Seoul Robotics и мрежа от стотици LiDAR сензори, вградени около съоръжението, за автономно придвижване на новосъздадени коли. Тъй като системата има гледни точки от почти всеки ъгъл, а не от половин дузина сензори на самото превозно средство, контролната кула може лесно да насочва отделните автомобили около мъртви зони и през кръстовища - дори когато едновременно "управлява" стотици други коли.