Търсенето на PlayStation 5 нарасна с 200% в Европа
Това се случва на фона на намаляване на броя продадени игри
През януари в Европа, с изключение на Германия и Обединеното кралство, са продадени 493 000 игрови конзоли от всички марки, което е с 15,5% повече на годишна база. Този ръст се дължи на изключително успешните продажби на PlayStation 5 - ръстът е 202% на годишна база, а тя все още е дефицитна.
Показвайки такъв ръст, PS5 беше конзолата на месеца по продажби, изпреварвайки Nintendo Switch, чието търсене спадна с 11% в сравнение с януари 2022 г., и Xbox Series X и S, които загубиха 32% от продажбите си. Що се отнася до аксесоарите - бяха продадени 1,76 млн. допълнителни продукта, което е с 2,1% по-малко в сравнение с месец по-рано. Най-продаваният аксесоар е бил контролерът PS5 DualSense.
Продажбите на абонаменти достигнаха 1,37 млн. през миналия месец в Европа, което е с 4% по-малко от януари 2022 година. Продажбите на игри отбелязаха още по-сериозен спад. През миналия месец в Европа бяха продадени 12,1 млн. игри, което е с 19% по-малко спрямо същия период година по-рано. Анализаторите посочват липсата на игра, сравнима с миналогодишния хит Pokémon Legends: Arceus, като една от причините за спада в продажбите на игри. Въпреки това януари 2023 г. беше успешен месец за сериите FIFA, Call of Duty, Grand Theft Auto 5 и Red Dead Redemption 2, които се представиха по-добре от предходната година. Mario Kart 8: Deluxe обаче разочарова издателите, като показа 37% спад в продажбите. Няколко нови игри допълниха класациите. Римейкът на играта Dead Space на EA зае шесто място. Играта се появява малко повече от месец след много сходната The Callisto Protocol, която се представи по-добре през първите две седмици от Dead Space за същия период.
Други нови позиции в класациите включват редица игри, предназначени за японския пазар, което е типично за това време на годината. Forspoken за PS5 е под номер 11, точно преди Fire Emblem Engage на Nintendo. Междувременно One Piece Odyssey на Bandai Namco е на 16-то място.