Успешен тест за 6G предаване на данни чрез THz вълна | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Успешен тест за 6G предаване на данни чрез THz вълна
Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Успешен тест за 6G предаване на данни чрез THz вълна

Експериментът е дело на LG и германския институт Фраунхофер

| Редактор: Стоян Гогов 41 7665

Корейската компания LG Electronics демонстрира предаване на данни на повече от 100 метра на открито, използвайки безжична 6G терахерцова технология. Експериментът е извършен съвместно с Дружество Фраунхофер, най-голямата научна общност за приложни изследвания в Европа, а данните са изпратени и проследени между Института Фраунхофер Хайнрих Херц (HHI) и Берлинския технологичен институт в Германия, предава technews.bg.

Имайки предвид, че 6G THz има къс диапазон и претърпява загуба на силата на предаването при дълги разстояния, едно от основните предизвикателства за еволюцията на тази технология е намирането на решение, свързано с увеличаване на силата и гарантиране на по-стабилни ултра-широколентови трептения.

Силата на физическия амплификатор, разработен от LG, HHI и Института на Фраунхофер по приложна физика на твърдото тяло (IAF), е в основата на успеха на извършения тест. Усилвателят има капацитет да генерира стабилен сигнал до 15 dBm в честотен диапазон от 155 до 17 GHz.

В допълнение, LG успешно демонстрира технология за адаптивно формиране на лъча (adaptive beamforming), която променя посоката на сигнала, в зависимост от канала и позицията на приемника. Освен това, функцията за превключване на антената с висока "печалба" (high gain antenna switching) комбинира сигнали от няколко усилвателя, предавайки ги към специфични антени.

С насрочената през 2025 г. глобална стандартизация и комерсиализация в следващите четири години, 6G мрежите ще поддържат по-бърз безжичен обмен, комуникационни скорости с минимални забавяния и висока надеждност, отбелязва LG.

6G ще бъде основен компонент на новата технология "Ambient Internet of Everything", която цели да подобри както бизнес средата, така и житейската такава, като адаптира и персонализира съдържанието спрямо нуждите на съответния консуматор.

Успешен тест за 6G предаване на данни чрез THz вълна

Успешен тест за 6G предаване на данни чрез THz вълна

Експериментът е дело на LG и германския институт Фраунхофер

| Редактор : Стоян Гогов 41 7665 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Корейската компания LG Electronics демонстрира предаване на данни на повече от 100 метра на открито, използвайки безжична 6G терахерцова технология. Експериментът е извършен съвместно с Дружество Фраунхофер, най-голямата научна общност за приложни изследвания в Европа, а данните са изпратени и проследени между Института Фраунхофер Хайнрих Херц (HHI) и Берлинския технологичен институт в Германия, предава technews.bg.

Имайки предвид, че 6G THz има къс диапазон и претърпява загуба на силата на предаването при дълги разстояния, едно от основните предизвикателства за еволюцията на тази технология е намирането на решение, свързано с увеличаване на силата и гарантиране на по-стабилни ултра-широколентови трептения.

Силата на физическия амплификатор, разработен от LG, HHI и Института на Фраунхофер по приложна физика на твърдото тяло (IAF), е в основата на успеха на извършения тест. Усилвателят има капацитет да генерира стабилен сигнал до 15 dBm в честотен диапазон от 155 до 17 GHz.

В допълнение, LG успешно демонстрира технология за адаптивно формиране на лъча (adaptive beamforming), която променя посоката на сигнала, в зависимост от канала и позицията на приемника. Освен това, функцията за превключване на антената с висока "печалба" (high gain antenna switching) комбинира сигнали от няколко усилвателя, предавайки ги към специфични антени.

С насрочената през 2025 г. глобална стандартизация и комерсиализация в следващите четири години, 6G мрежите ще поддържат по-бърз безжичен обмен, комуникационни скорости с минимални забавяния и висока надеждност, отбелязва LG.

6G ще бъде основен компонент на новата технология "Ambient Internet of Everything", която цели да подобри както бизнес средата, така и житейската такава, като адаптира и персонализира съдържанието спрямо нуждите на съответния консуматор.