Британският орган за конкуренцията и пазарите (CMA) нареди на Meta да продаде Giphy. Това се случва повече от година, след като компанията-майка на Facebook закупи търсачката за GIF анимации.

Според регулаторите, тази сделка "може да навреди на потребителите на социални мрежи и рекламодателите в Обединеното кралство". Оттам посочват, че тази покупка засилва и без това невероятната пазарна сила на Meta, като ограничава достъпа на други платформи до услугата Giphy.

Според CMA, сайтовете на Meta като Facebook, WhatsApp и Instagram, доминират времето на потребителите в социалните мрежи на 73 процента. "Facebook прекрати рекламните услуги на Giphy по време на сливането, премахвайки важен източник на потенциална конкуренция", пише регулаторът. Оттам смятат това за особено тревожно, като се има предвид, че Facebook контролира почти половината от пазара на дисплейна реклама на стойност 7 милиарда британски лири в Обединеното кралство.

Припомняме, че Facebook закупи Giphy през май 2020 г. за близо 400 милиона щ. долара, с цел да го интегрира в Instagram. Месец по-късно CMA започна разследване на сделката и постанови през август, че Facebook може да попречи на конкуренти като TikTok и Snapchat да имат достъп до библиотеката на Giphy. В същото време се казва, че сделката може да премахне потенциалните конкуренти на дисплейната реклама в Обединеното кралство, след като Meta прекрати платените рекламни партньорства на услугата.