В последните години Xiaomi се фокусира толкова силно върху бизнеса в чужбина, че започна да губи позиции в родината си Китай. В съвременните условия обаче никой не знае коя китайска компания ще стане следващата жертва на САЩ и ще последва пътя на Huawei, предава technews.bg.

Ако историята с Huawei се повтори, китайският пазар ще бъде основната надежда за оцеляване на компании от ранга на Xiaomi, става ясно от изявление на Леи Джун, основател и главен изпълнителен директор на производителя на смартфони и потребителска електроника.

Лидерът на Xiaomi отбелязва, цитиран от My Drives, че компанията носи голяма отговорност за популяризиране на китайски устройства и възнамерява да засили позициите си в страната. Той потвърди също ангажимента на Xiaomi да локализира китайски продукти за други пазари.

По неговите думи, днес цялата смартфон индустрия активно популяризира локализирани устройства и Xiaomi не може да отстъпи в това отношение на конкурентите.

Към момента Xiaomi се справя отлично на пазари като Индонезия и Индия. Китайският производител обаче разбира, че компанията може и трябва да подобри позициите си на родния пазар.

По-рано Леи Джун заяви, че повече от половината от всички приходи на Xiaomi идват от бизнес на международния пазар. Освен азиатските страни, Европа също е приоритетен пазар за компанията.