Google направи своята бизнес видеоконферентна услуга безплатна за всички потребители, засилвайки конкуренцията със Zoom. Досега Google Meet беше запазена само за абонати с премиум достъп в G Suite, предава technews.bg.

"Услугата ще е достъпна за всички потребители по цял свят, за да се даде възможност на хората от всички слоеве да общуват помежду си и наистина да поддържат връзка по-ефективно по време на пандемията", заяви Хавиер Солтаро, вицепрезидент на G Suite.

Google акцентира върху функциите за сигурност и надеждност на платформата си, в контраст с многобройните проблеми, свързани със сигурността, през които преминава Zoom.

Използването на видео разговори и конференции се разрасна с бързи темпове от началото на кризата с коронавируса, като много хора се обърнаха към Zoom, за да останат в контакт помежду си. Zoom се сблъска нееднократно с проблеми със сигурността, изтичане на потребителска информация и рансъмуер от страна на злонамерени хакери.

В официалния си блог Google съобщи, че "е инвестирал години в създаване на сигурно и надеждно решение за видеоконференции, на което се доверяват училища, правителства и компании по целия свят".

За достъп до услугата е необходимо всички участници предварително да се регистрират в Google. Конферентната услуга ще бъде ограничена до 60 минути от края на септември, според официалната информация.

Безплатният достъп до Google Meet ще бъде осигурен постепенно през следващите няколко седмици. Около шест милиона фирми и организации - от болници и банки до производствени съоръжения и складове, които използват G Suite, вече имат достъп до срещи чрез видеоконференции, отбелязва Google.

Този ход на интернет компанията идва дни след като Facebook представи нова услуга за видеочат с виртуални "стаи", в които хората могат да влязат и да започнат видео разговори с до 50 приятели, които не е задължително да имат акаунти във Facebook.