Глобиха с близо 400 млн. долара Google за тайно следене на потребители | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Глобиха с близо 400 млн. долара Google за тайно следене на потребители
Снимка: Pixabay

Глобиха с близо 400 млн. долара Google за тайно следене на потребители

Технологичният гигант не е информирал, че в настройките "Активност в мрежата и приложенията" се събират данни за местоположението

| Редактор: Стоян Гогов 20 4131

Глоба от 391,5 млн. долара ще трябва да плати интернет гигантът Google , който е притежаван от компанията-майка Alphabet заради незаконно проследяване на местоположението на потребители в 40 американски щати, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Агенцията се позовава на съобщение от офиса на главния прокурор на Ню Йорк Летисия Джеймс.

Разследването е установило, че Alphabet не е уведомила потребителите, че услугите за проследяване на местоположението са включени автоматично за при активности на потребителите свързани с приложения и ползването на интернет посочи Джеймс в изявление.

Основният момент в обвинението беше практиката на компанията, която казваше на потребителите, че могат да изключат проследяването на местоположението в настройките си от "История на местоположенията", но не и да ги уведоми, че в настройките "Активност в мрежата и приложенията" също се събират данни за местоположението им.

"Технологичната компания трябва също да реформира своите практики, за да бъде по-прозрачна с потребителите", допълни Джеймс.

"Google тихомълком е проследявала своите потребители с цел да се реализират печалби и сега ние виждаме резултата пред правосъдието. Всеки човек трябва да може да взема свои собствени решения относно своите данни и как се използват. Ние ще продължим да държим компаниите, които нарушават закона, отговорни и ще защитаваме потребителите от дружества, които поставят печалбите пред интереса на хората", каза още главният прокурор на Ню Йорк.

Google използва данните за клиентите, които събира, за да създаде подробни профили и да насочва реклами от името на своите рекламни клиенти.

Данните за местоположението могат да разкрият до голяма степен самоличността и навиците на дадено лице и могат да се използват за неговото профилиране, предава още ДПА.

Глобиха с близо 400 млн. долара Google за тайно следене на потребители

Глобиха с близо 400 млн. долара Google за тайно следене на потребители

Технологичният гигант не е информирал, че в настройките "Активност в мрежата и приложенията" се събират данни за местоположението

| Редактор : Стоян Гогов 20 4131 Снимка: Pixabay

Глоба от 391,5 млн. долара ще трябва да плати интернет гигантът Google , който е притежаван от компанията-майка Alphabet заради незаконно проследяване на местоположението на потребители в 40 американски щати, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Агенцията се позовава на съобщение от офиса на главния прокурор на Ню Йорк Летисия Джеймс.

Разследването е установило, че Alphabet не е уведомила потребителите, че услугите за проследяване на местоположението са включени автоматично за при активности на потребителите свързани с приложения и ползването на интернет посочи Джеймс в изявление.

Основният момент в обвинението беше практиката на компанията, която казваше на потребителите, че могат да изключат проследяването на местоположението в настройките си от "История на местоположенията", но не и да ги уведоми, че в настройките "Активност в мрежата и приложенията" също се събират данни за местоположението им.

"Технологичната компания трябва също да реформира своите практики, за да бъде по-прозрачна с потребителите", допълни Джеймс.

"Google тихомълком е проследявала своите потребители с цел да се реализират печалби и сега ние виждаме резултата пред правосъдието. Всеки човек трябва да може да взема свои собствени решения относно своите данни и как се използват. Ние ще продължим да държим компаниите, които нарушават закона, отговорни и ще защитаваме потребителите от дружества, които поставят печалбите пред интереса на хората", каза още главният прокурор на Ню Йорк.

Google използва данните за клиентите, които събира, за да създаде подробни профили и да насочва реклами от името на своите рекламни клиенти.

Данните за местоположението могат да разкрият до голяма степен самоличността и навиците на дадено лице и могат да се използват за неговото профилиране, предава още ДПА.