Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг и финансовият директор Сюзън Ли съобщиха по време на доклада за приходите за първото тримесечие, че потребителите на Instagram прекарват 24% повече време в платформата - увеличение след въвеждането на секцията за кратки клипове Reels с алгоритъм за препоръки, задвижван от изкуствен интелект.

Ръководителите на компанията заявиха, че са доволни от ефекта, който разделът Reels е оказал по отношение на ангажираността в Instagram - потребителите са се влюбили в краткия видеоформат, а броят на повторните публикации се е удвоил през последните шест месеца. Г-жа Лий не отговори на въпроса дали секцията Reels е имала подобен силен ефект и във Facebook, въпреки че по-рано отбеляза, че и там тя е помогнала за повишаване на ангажираността на потребителите.

За съжаление, увеличаването на ангажираността в Instagram, причинено от секцията Reels и нейните алгоритми за препоръчване, не е помогнало на компанията да увеличи приходите си - освен това относителното време, прекарано от потребителите в Stories и в основния канал, е намаляло поради кратките клипове. От друга страна, потребителите прекарват повече време в приложението, което означава, че има потенциал за ръст на приходите: Reels обещава да стане "финансово неутрална" до края на тази или началото на следващата година, след което, очакванията са приносът на секцията да стане положителен.

Постигането на такъв резултат няма да е лесно и ще е необходима известна работа по продукта, за да се определи правилният модел за монетизиране на кратките видеоклипове, тъй като те са "структурно различни" от съществуващите видове съдържание в Instagram. В тази връзка компанията все още не вижда възможности за установяване на финансов паритет между Reels, Feed и Stories, но ръководството все още е уверено, че рекламите в кратки форми в крайна сметка ще се превърнат в ключов източник на монетизация.