OpenAI обсъжда възможността да разработи уеб браузър, който да се комбинира с ChatGPT и отделно да внедри функции за търсене, пише The Information.

OpenAI е провела разговори за продукта за търсене с разработчици на уебсайтове и приложения като Conde Nast, Redfin, Eventbrite и Priceline, съобщава докладът, позовавайки се на хора, които са виждали прототипи или дизайни на продуктите.

Тази стъпка може да изправи компанията, ръководена от Сам Алтман, срещу Google, която доминира пазара на браузъри и търсачки. OpenAI вече навлезе в пазара на търсене със своя продукт SearchGPT.

Собственикът на Google, Alphabet, се опитва да засили позициите си в областта на изкуствения интелект след старта на ChatGPT в края на 2022 г., като миналата година представи свой собствен генеративен AI чатбот, наречен Gemini.

Акциите на Alphabet паднаха с около 1% при следборсова търговия, след като затвориха с около 5% по-ниско в четвъртък.

Доминиращата позиция на Google на пазара на браузъри стана уязвима, след като Министерството на правосъдието на САЩ заяви, че компанията трябва да продаде браузъра Chrome, за да сложи край на монопола си в онлайн търсенето.

OpenAI също така е обсъждала внедряването на AI функции в устройства, произведени от Samsung - ключов бизнес партньор на Google, съобщава The Information, позовавайки се на хора, запознати със ситуацията.

Компанията вече има партньорство с Apple, при което функциите "Apple Intelligence" на новите устройства на производителя на iPhone се задвижват с технология от OpenAI.

Въпреки това, според доклада на The Information, OpenAI е далеч от пускането на браузър.

Google, OpenAI и Samsung не са отговорили веднага на запитванията на Reuters за коментар.