70,3 процента от българите, живеещи в градските райони, възнамеряват да купят нещо на Black Friday, сочи проучване на Kantar за разпознаваемостта и нагласите за покупки в рамките на кампанията. Сред най-популярните категории през 2021 г. са малки електроуреди, дрехи и обувки, мобилни телефони.

Над 500 лв. е планираният бюджет за Black Friday при над 20 процента от участниците в проучването.

Разпознаваемостта на кампанията Black Friday продължава да нараства, достигайки почти до цялото градско население в България (96,9 процента), а над седем от десет българи възнамеряват да закупят поне един артикул през този ден, показва проучването, проведено в края на октомври.

Според проучването, над 70,3 на сто от българите, живеещи в градовете на възраст между 18 и 55 години, възнамеряват да закупят поне един продукт на Black Friday. Желанието за нови придобивки по този повод е още по-силно сред българите на възраст 24-35 години (81 процента), населението, живеещо в София (81 процента), и Югозападния регион (81 процента).

По отношение на бюджета, който възнамеряват да изразходват, 41,5 на сто от потенциалните купувачи планират да похарчат до 200 лв., 33 процента възнамеряват да отделят бюджет между 200 и 500 лв., а 20,7 на сто са планирали бюджет над 500 лв. за закупуване на желаните продукти по време на Black Friday.

Проучването показва и предпочитане на онлайн магазините за Black Friday: 73,9 на сто от потенциалните купувачи възнамеряват да пазаруват от електронни магазини.

Българите възнамеряват да купят на този ден дрехи и обувки; малки домакински уреди (прахосмукачки, миксери, кухненски роботи и др.); козметични продукти; мобилни телефони; спортно оборудване, велосипеди, фитнес оборудване и др.; мебели, декорации, осветителни тела и др.; компоненти за компютър (харддискове, процесори, видеокарти, дънни платки); играчки; електрически инструменти - бормашини, лентови триони; лаптопи; модни аксесоари и чанти; продукти за лична грижа и телевизори, сочат още данните от проучването.