Лоялността към iPhone намалява
Лоялността към марката iPhone намалява, твърди проучване на Strategy Analytics сред потребителите на смартфона. По-малко хора вече искат да си купят следващия модел на iPhone, като подобна тенденция се наблюдава за първи път от появата на устройството през 2007 г.
Несъмнено Apple умее да запазва съществуващата си потребителска база и да добавя нови клиенти, коментира Пол Браун от Strategy Analytics. Но критиките за липса на забележими иновации в последните й продукти повлияха на лоялността към марката и доведоха до ръст в броя на хората, които се съмняват струва ли си покупката на следващ iPhone.
Освен това Apple понесе сериозни критики за неудачната картографска услуга в новата версия 6 на мобилната си платформа iOS. Потребители се оплакаха, че програмата на Apple има множество географски грешки, недостиг на информация и липса на характеристики, на които се дължи популярността на услугата, предлагана от Google. Наложи се дори главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук да се извини на потребителите.
Друг широко обсъждан проблем създадоха т. нар. "лилави снимки", за които сигнализираха ползватели на iPhone 5. Те се оплакват от необичайни виолетови или розови петна, които се появяват в снимките, когато извън кадър има силен източник на светлина. Apple обаче заяви, че няма нищо необичайно и това е в реда на нещата.
Компанията уточни, че ефектът не се наблюдава само в нейните продукти и посъветва потребителите да внимават за източниците на светлина и ако се наложи, да променят леко позицията на телефона.