За първи път Snapchat ще включи реклами в основния Chat раздел на приложението си, като ще поставя "спонсорирани съобщения" до разговорите с приятели, съобщава TheVerge.

Според изпълнителния директор на компанията, Еван Шпигел, тези "Спонсорирани Snaps" ще се появяват като непрочетени съобщения в главния Chat раздел, което означава, че ще бъдат поставени над съобщенията от контактите, докато не бъдат обработени. Това е първият път, когато Snap ще показва реклами в най-използваната част на приложението си.

Шпигел отбелязва, че спонсорираните съобщения ще се появяват "без уведомление" и отварянето им ще бъде по избор. Все още не е ясно колко лесно ще бъде да се премахне спонсорирано съобщение, без да се отваря, или дали това изобщо ще бъде възможно.

Шпигел подчертава, че "Sponsored Snap" дават възможност на рекламодателите да комуникират визуално със Snapchat общността, като същевременно уверява потребителите, че техните лични разговори с приятели остават поверителни и няма да бъдат използвани за рекламни цели.

Причината за тази стъпка е свързана с ниската цена на акциите на компанията, която е близо до историческо дъно.

Въпреки че Snapchat вече има над 850 милиона месечни потребители по света, рекламният бизнес на компанията е все още малък в сравнение с конкурентите като Meta, а Snap все още не е печеливша.

За да увеличи приходите си, компанията ще започне да позволява на рекламодателите да плащат за промотиране на места в раздела Map, където потребителите могат да виждат местоположението на своите приятели.