Телескоп наблюдава ”първата” светлина | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Телескоп наблюдава ”първата” светлина

Космическият телескоп "Спицър" на НАСА е открил слаба светлина от първите обекти във Вселената, появили се скоро след Големия взрив, пише в. "Дейли мейл", цитиран от БТА.

Обектите - вероятно изключително масивни звезди или ненаситни черни дупки - са твърде далечни, за да бъдат наблюдавани индивидуално, но "Спицър" е уловил модела на инфрачервеното лъчение, излъчвано от тях.

Откритието показва, че първите обекти във Вселената яростно са изгаряли големи количества космическо гориво и са светели много ярко. То ще помогне на астрономите да разгадаят част от тайните на Големия взрив и възникването на Вселената.

Вселената се е формирала след Големия взрив преди 13,7 милиарда години. Около 500 милиона години по-късно първите звезди, галактики и черни дупки са започнали да придобиват форма. Излъчваната от тях "първа" светлина е пътувала няколко милиарда години, за да стигне до космическия телескоп "Спицър", обясняват авторите на проучването от Центъра за космически полети "Годард" на НАСА в Грийнбелт.