Витамин В3 дошъл на Земята от далечния космос? | IT.dir.bg

freeimages.com

Витамин В3 дошъл на Земята от далечния космос?

Учени твърдят, че е вероятно метеорити, съдържащи въглерод, да са се блъснали в Земята преди милиони години и да са доставили Витамин B3.

Витамин В3, известен също като никотинова киселина или ниацин, е прекурсор на коензима никотинамид аденин динуклеотид, който е жизненоважен за метаболизма и е с ключова роля за развитието на живота в древността.

Макар да е възможно витамин В3 да е бил създаден по небиологичен път на Земята в древността, учени са на мнение, че е по-вероятно метеорити, съдържащи въглерод, да са се блъснали в нашата планета преди милиони години и да са доставили допълнително количество ниацин, съобщи ЮПИ, цитирана от БТА.

Докато изследвали проби от метеорити, учени от космическия център Годард на НАСА в Грийнбелт, Мериленд, открили голямо количество витамин В3 - от порядъка на 30 - 600 частици на 1 милиард, а това доказва, че важната съставка може да е създадена по естествен път някъде в далечния космос.

"Констатирахме, че по-малко количество витамин В3 е открито в метеорити, произхождащи от астероиди, които са били под голямото въздействие на вода в течно състояние", заяви Карън Смит от университета на Пенсилвания, която е участвала в изследването.

По думите й едната възможност е, че тези молекули са били унищожени по време на продължителния си контакт с вода в течно състояние.

"Извършихме също предварителни лабораторни експерименти, при които бяха имитирани условия в междузвездното пространство. Резултатите показаха, че е възможен синтез на витамин В3 в частици лед", допълва Смит.

Тогава възниква въпросът - Дали метеоритите с голямо съдържание на витамин В3 са доказателство за извънземен живот?

Смит и колегите й не смятат, че това е така. Ниацинът, открит в тези богати на въглерод скали, е свързан с молекули, които не са ползвани за създаване на живот.

36 337 freeimages.com