НАСА може да спаси Земята от супервулкан | IT.dir.bg

НАСА може да спаси Земята от супервулкан 10
Снимка: Shutterstock

НАСА може да спаси Земята от супервулкан

Световна война или сблъсък с астероид са по-малка заплаха за човечеството

Една от най-големите заплахи за човечеството е изригване на супервулкан. Всъщност, според учените от НАСА този катастрофален сценарий е много по-възможен от удар на астероид в Земята или Трета световна война.

Опасността идва от това, че докато астероидът може да бъде открит преди сблъсъка си с нашата планета и унищожен, а световната война - предотвратена, то изригването на супервулкана е обвито с много повече неизвестни.

Освен огромната сила на взрива и потоците от магма, изригванията на супервулкани са съпроводени с изхвърлянето в атмосферата на милиони тонове пепел, които закриват Слънцето, както и отровни газове, последвани от киселинни дъждове.

Опасността за САЩ е най-голяма, защото именно супервулкана в Йелоустоун е този, който може да изригне в най-скоро време.

Подобен катаклизъм би убил милиони хора, би превърнал над половината от територията на САЩ в негодна за живот и би довел до масов глад по целия свят в следствие на вулканичната зима, която ще последва изригването.

Всъщност 3 от 10-те най-големи супервулкани се намират именно в Америка, като тези в Лонг Вали и долините Калдера не би трябвало да изригват в скоро време.

От НАСА обаче имат план, който би могъл да предотврати подобен катаклизъм.

На първо място, вулканолозите непрекъснато следят ситуацията около в Йелоустоун и биха алармирали, ако открият повишена активност.

Вижте как изглежда Йелоустоун >> >> >>

В такъв случай, решението на американските учени е да охладят супервулкана.

Това ще стане като се прокопаят дълги тунели около вулкана, като те ще са на достатъчна дълбочина. По тях би се пуснала студена вода под налягане, която би охладила и предотвратила изригването.

Като вторичен продукт, затоплената вече вода може да се използва за създаването на електричество, така че проектът би имал и икономически ползи.

Цената на осъществяването на плана на НАСА е около 2.9 милиарда долара, а получената в последствие електрическа енергия би имала доста ниски и атрактивни цени.

Учените алармират, че супервулкана в Йелоустоун изригва на всеки 600 000 години, като последният път това е станало точно преди 600 000 години.

НАСА може да спаси Земята от супервулкан 10

НАСА може да спаси Земята от супервулкан

Световна война или сблъсък с астероид са по-малка заплаха за човечеството

| Редактор : Стоян Гогов 67 16732 Снимка: Shutterstock

От НАСА обаче имат план, който би могъл да предотврати подобен катаклизъм.

Вижте как изглежда Йелоустоун >> >> >>

В такъв случай, решението на американските учени е да охладят супервулкана.