Пулсар, движещ се из космоса с главоломна скорост, е оставил след себе си огромна следа от частици антиматерия.

Звездата PSR J2030+4415 или накратко J2030 има диаметър около 20 километра и се движи в космоса с скорост от 1,6 милиона километра в час. Този набор от характеристики е довел до огромната, подобна на комета опашка от частици на звездата, простираща се за 7 светлинни години в междузвездното пространство.

Тези частици са материя (електрони) и антиматерия (позитрони). За пръв път учените откриват подобен плътен сноп от антиматерия.

Пулсарите са вид неутронни звезди - колапсирали ядра на звезди. Те са много плътни, с голяма маса и малки размери. Освен това имат мощни магнитни полета.

Пулсарът има и висока скорост на въртене. J2030 например се завърта около оста си три пъти за една секунда. Пулсарите излъчват ветрове от заредени частици, които обикновено са ограничени от тяхното магнитно поле.

Откритият сноп от антиматерия ще помогне на учените по-прецизно да изчислят количеството й във Вселената.