Руските астронавти излязоха в открития космос (видео) | IT.dir.bg

Снимка: АР/БТА

Американските им колеги осъществяваха поддръжка от борда на МКС

| Редактор: Аделина Томова 155 6076

Руските космонавти Сергей Рижиков и Сергей Куд-Сверчков откриха люка на стиковъчния отсек "Поиск" на Международната космическа станция /МКС/ и излязоха в открития космос в рамките на подготовката за скачването с многофункционалния лабораторен модул "Наука", предаде ТАСС.

Ето как се случи това: Изходния люк на сегмента "Поиск" беше отворен. Първи в открития космос излезе Куд-Сверчков. Американските астронавти осъществяваха поддръжката на руските членове на екипажа от борда на МКС.

Руският екип ще престои извън станцията 5,5 часа. Космонавтите са в скафандри "Орлан-МКС", единият от които е с червени лампази (на Рижков), а другият - със сини (на Куд-Сверчков).

Първата задача на космонавтите ще бъде да проверят шлюзовата система на малкия изследователски модул "Поиск". Те ще се опитат да отворят изходния люк, който не е бил отварян от 11 години.

По-рано извънбордовите работи се осъществяваха през стиковъчния отсек "Пирс", но през 2021 година той ще престане да функционира преди пристигането на модула "Наука". Екипът също ще трябва да замени панела с регулаторите на течността в системите за терморегулиране на модула "Заря".

Американските им колеги осъществяваха поддръжка от борда на МКС