Учени: Океанът на Европа е подобен на земния | IT.dir.bg

Кадър: NASA

Луната на Юпитер става все по-вероятно място за откриване на живот

Ново изследване показва, че луната на Юпитер - Европа "засмуква" кислород под ледената си черупка, където може да подхранва обикновен живот.

Луната има глобален океан, скит под дебела ледена кора. Той вероятно е по-солен от земния, но учените са почти сигурни, че водата на луната е богата на кислород.

Вижте как изглежда луната на Юпитер - Европа >> >> >>

Учените смятат, че ледената покривка на Европа е с дебелина около 15 до 25 километра. На места обаче океанът може да лежи под само 3 км лед.

Кислородът, образуван от взаимодействието на леда със заредените частици от Юпитер. Важният за живота газ може да влиза в дълбините на подземния океан, благодарение на езера, разположени по-близо до повърхността. Смята се, че такиа има в по-неравните части на терена на луната.

Предстоящата мисия Europa Clipper на НАСА ще позволи да се изследва подробно повърхността на ледената луна на Юпитер. Стартът е насрочен за края на 2024 г.

Космическият апарат ще направи 45 обиколки около юпитеровата луна. Той ще е снабден с камери, спектрографи и радари за изследване на ледената й обвивка. Сондата обаче ще достигне до Европа чак през 2030 година.

Луната на Юпитер става все по-вероятно място за откриване на живот