Как ще ”докосваме” виртуалната реалност (видео) | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Как ще ”докосваме” виртуалната реалност (видео)
Dexta Robotics

Как ще ”докосваме” виртуалната реалност (видео)

За да бъде пълно потапянето ни в един виртуален свят, към преживяването, насочено към зрението и слуха трябва да се прибави и усещане за докосване.

3 125
Китайската компания Dexta е създала роботизирана “ръкавица”, наречена Dexmo, която насочва движенията на ръката така, че да “усещаме” предметите във виртуалната сцена, пише CNET, цитиран от "Фокус".

ВИДЕО >>

Създатели събират средства чрез интернет платформата Kickstarter за комерсиализацията на устройството.

На пръв поглед то наподобява странен инструмент за мъчения от научно-фантастичен филм и се закрепя на външната част на ръката и пръстите.

По-евтиният модел - Dexmo Classic, възпроизвежда 11 ъгъла на движение на ръката, три ъгъла за палеца и сгъване и разгъване на другите четири пръста.

Dexmo F2 от своя страна провокира усещане за противодействие във върха на палеца и показалеца. Това означава, че когато докоснем обект в игра ще усетим съответния натиск.

Приложенията на изобретението не се ограничават само в сферата на видеоигрите, като най-очевидната им употреба е в съчетание с шлема за виртуална реалност Oculus Rift.

Екипът от разработчици демонстрира как ръкавицата може да се използва за дистанционно контролиране на “умни” устройства или за създаване на художествени произведения и музика.

Възможно е и дистанционно управление на роботизирани ръце при обезвреждане на бомби.
Как ще ”докосваме” виртуалната реалност (видео)

Как ще ”докосваме” виртуалната реалност (видео)

За да бъде пълно потапянето ни в един виртуален свят, към преживяването, насочено към зрението и слуха трябва да се прибави и усещане за докосване.

3 125 Dexta Robotics
Китайската компания Dexta е създала роботизирана “ръкавица”, наречена Dexmo, която насочва движенията на ръката така, че да “усещаме” предметите във виртуалната сцена, пише CNET, цитиран от "Фокус".

ВИДЕО >>

Създатели събират средства чрез интернет платформата Kickstarter за комерсиализацията на устройството.

На пръв поглед то наподобява странен инструмент за мъчения от научно-фантастичен филм и се закрепя на външната част на ръката и пръстите.

По-евтиният модел - Dexmo Classic, възпроизвежда 11 ъгъла на движение на ръката, три ъгъла за палеца и сгъване и разгъване на другите четири пръста.

Dexmo F2 от своя страна провокира усещане за противодействие във върха на палеца и показалеца. Това означава, че когато докоснем обект в игра ще усетим съответния натиск.

Приложенията на изобретението не се ограничават само в сферата на видеоигрите, като най-очевидната им употреба е в съчетание с шлема за виртуална реалност Oculus Rift.

Екипът от разработчици демонстрира как ръкавицата може да се използва за дистанционно контролиране на “умни” устройства или за създаване на художествени произведения и музика.

Възможно е и дистанционно управление на роботизирани ръце при обезвреждане на бомби.