Производителят на iPhone и iPad е увеличил стойността на марката си с 19 процента миналата година до 183 милиарда долара или 37 процента от пазарната му капитализация, според годишното проучване BrandZ и агенцията за маркетингови проучвания Милуорд браун (Millward Brown).

С пазарна капитализация от 82 милиарда долара след първичното публично предлагане Facebook Inc. е най-бързо придвижващата се компания напред в класацията на 100-те най-скъпи марки. Брендът на компанията е повишил стойността си със 74 процента до 33,2 милиарда долара и заема 19 място.

Седем от 10-те най-скъпи марки са на технологични гиганти, макар Макдоналдс (McDonald's Corp.) и Кока Кола (Coca Cola) да са запазили съответно четвъртото и шестото място.

Marlboro се е придвижил напред с една позиция до седмо място въпреки кампаниите против тютюнопушенето. Сред десетте най-скъпи марки добре се представят технологичните компании. IBM си разменя мястото с Google и заема втора позиция. Microsoft запазва петото си място.