Нова технология на AMD вдига качеството на игрите | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Нова технология на AMD вдига качеството на игрите
Снимка: PCGamer

Нова технология на AMD вдига качеството на игрите

Над 40 разработчици вече поддържат FidelityFX Super Resolution

| Редактор: Стоян Гогов 3 1782

AMD разработи нова графична технология с отворен код FidelityFX Super Resolution (FSR), която повишава качеството на изображението (ъпскейлинг) и работи на различни платформи, предава technews.bg.

AMD FSR вдига кадровите скорости и осигурява върхови изживявания в игрите с висока резолюция, съобщиха от компанията. Над 40 разработчици на игри са обявили поддръжка на FSR в техните игри/енджини, като седем игри вече добавят поддръжка за FSR - 22 Racing Series, Anno 1800, Evil Genius 2, Godfall, Kingshunt, Terminator: Resistance и The Riftbreaker, а още заглавия с FSR се очакват до края на годината, вкл. DOTA 2, Far Cry 6 и Resident Evil Village.

Поддържайки над 100 AMD процесора и GPU, FSR предлага средно 2,4 пъти по-висока производителност в режим "Производителност" на 4K в избрани игри, в сравнение с тяхната нативна резолюция, подчертаха от компанията.

Технологията на пространствено разширение/повишаване на качеството (spatial upscaling) използва усъвършенстван алгоритъм на изграждане на контурите в първоначалното изображение, за да анализира неговите характеристики и да ги пресъздаде на по-висока целева резолюция, последвано от стъпка за повишаване на рязкостта за допълнително подобряване на качеството чрез подсилване на детайлите в текстурата. Резултатът е изображение със супер висококачествени контури и подробности в сравнение с базовите методи на ъпскейлинг.

FSR предлага четири настройки на качеството - Ултра качество, Качество, Балансирано и Производителност (Ultra Quality, Quality, Balanced и Performance). Така геймърите могат да настроят подходящото за тях съотношение на високо качество и производителност според техните предпочитания, използвайки и най-натоварващите функции като рейтрейсинг.

Новата технология на AMD се поддържа от DirectX 11, 12 и Vulkan API. Тя е насочена към широка гама графични решения - вградени в APU и дискретни видеокарти, но е конкретно оптимизирана за графичните решения от сериите Radeon RX 5000 и Radeon RX 6000, включително мобилната графика, поддържа се и от Radeon RX 500 серия, Radeon RX 480/470/460 GPU, Radeon RX Vega серията, всички Ryzen процесори с Radeon графика, както и от множество графични продукти от конкурентни производители.

AMD FSR се очаква да бъде широко достъпна за разработчиците на игри в средата на юли, безплатна за изтегляне от AMD GPUOpen - общността с отворен код, която предоставя код, документация и ресурси, за да помогне на разработчиците да извлекат максимума от програмирането за графичните подсистеми.

Нова технология на AMD вдига качеството на игрите

Нова технология на AMD вдига качеството на игрите

Над 40 разработчици вече поддържат FidelityFX Super Resolution

| Редактор : Стоян Гогов 3 1782 Снимка: PCGamer

AMD разработи нова графична технология с отворен код FidelityFX Super Resolution (FSR), която повишава качеството на изображението (ъпскейлинг) и работи на различни платформи, предава technews.bg.

AMD FSR вдига кадровите скорости и осигурява върхови изживявания в игрите с висока резолюция, съобщиха от компанията. Над 40 разработчици на игри са обявили поддръжка на FSR в техните игри/енджини, като седем игри вече добавят поддръжка за FSR - 22 Racing Series, Anno 1800, Evil Genius 2, Godfall, Kingshunt, Terminator: Resistance и The Riftbreaker, а още заглавия с FSR се очакват до края на годината, вкл. DOTA 2, Far Cry 6 и Resident Evil Village.

Поддържайки над 100 AMD процесора и GPU, FSR предлага средно 2,4 пъти по-висока производителност в режим "Производителност" на 4K в избрани игри, в сравнение с тяхната нативна резолюция, подчертаха от компанията.

Технологията на пространствено разширение/повишаване на качеството (spatial upscaling) използва усъвършенстван алгоритъм на изграждане на контурите в първоначалното изображение, за да анализира неговите характеристики и да ги пресъздаде на по-висока целева резолюция, последвано от стъпка за повишаване на рязкостта за допълнително подобряване на качеството чрез подсилване на детайлите в текстурата. Резултатът е изображение със супер висококачествени контури и подробности в сравнение с базовите методи на ъпскейлинг.

FSR предлага четири настройки на качеството - Ултра качество, Качество, Балансирано и Производителност (Ultra Quality, Quality, Balanced и Performance). Така геймърите могат да настроят подходящото за тях съотношение на високо качество и производителност според техните предпочитания, използвайки и най-натоварващите функции като рейтрейсинг.

Новата технология на AMD се поддържа от DirectX 11, 12 и Vulkan API. Тя е насочена към широка гама графични решения - вградени в APU и дискретни видеокарти, но е конкретно оптимизирана за графичните решения от сериите Radeon RX 5000 и Radeon RX 6000, включително мобилната графика, поддържа се и от Radeon RX 500 серия, Radeon RX 480/470/460 GPU, Radeon RX Vega серията, всички Ryzen процесори с Radeon графика, както и от множество графични продукти от конкурентни производители.

AMD FSR се очаква да бъде широко достъпна за разработчиците на игри в средата на юли, безплатна за изтегляне от AMD GPUOpen - общността с отворен код, която предоставя код, документация и ресурси, за да помогне на разработчиците да извлекат максимума от програмирането за графичните подсистеми.