Главният изпълнителен директор на Blue Origin Джеф Безос отмени плановете си за трансформиране на океански товарен кораб в платформа за кацане на ракети.

Милиардерът закупи 182-метров танкер през 2018 година и планираше той да "улавя" първите степени на New Glenn на Blue Origin. Освен това корабът трябваше да бъде наречен на майката на Безос.

Вижте как изглежда новата ракета на Джеф Безос >> >> >>

Ракетата New Glenn вече изостава с години от графика си, а Безос е на път да се откаже от употребата на кораба.

Не е ясно как Blue Origin ще компенсира загубата на кораба. Това може да означава, че ракетите на Безос няма да могат да се използват многократно и няма да са конкурентни на SpaceX.

Експертите твърдят, че дори Безос да изстреля успешно New Glenn в края на 2022 година, то ще трябва да докаже изправността на ракетата и възможностите й да се приземява в бъдещи мисии. Технологията по кацане на първата степен отне няколко години на усъвършенстване на SpaceX.

Така отказът от кораба може и да не е голям проблем за проекта на Безос.

През 2016 година Джеф Безос представи новата ракета на Blue Origin, която може да премине бариерата между земната атмосфера и Космоса. До сега обаче тя не е осъществила своя полет, като липсват дори снимки на прототип в сглобен за изстрелване вид.

Ракетата има три степени, като първата ще работи с течен метан и кислород, а вторите две с течен кислород и водород. Първата степен ще е със 7 двигателя BE-4, втората с два BE-3U, а третата с един BE-3U. Максималният товар, който може да бъде доставен на ниска околоземна орбита е 45 000 килограма, а на геостационарна орбита могат да се доставят до 13 000 кг. Първата степен ще може да се използва повторно.

За сравнение Falcon Heavy на SpaceX може да достави на ниска околоземна орбита товар от 63 800 кг, а на геостационарна орбита - до 26 700 кг.