Apple ще връща парите на недоволни потребители | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Apple ще връща парите на недоволни потребители
EPA/БГНЕС

Apple ще връща парите на недоволни потребители

Apple ще дава възможност на потребителите си в ЕС да получават парите си обратно в 14-дневен срок след покупка на приложения, дигитални книги и музика онлайн.

59 257
Новото условие хармонизира политиката на компанията с европейското законодателство по отношение на правата на потребителите и е в сила за продуктите на App Store, Mac App Store, iTunes Store и iBooks, предаде EU Observer, цитиран от "Дневник".

Потребителите, които си купуват продукти от онлайн магазините на компанията, ще имат двуседмичен срок, през който да решат дали са доволни от покупката.

Само дигиталните ваучери за подарък не са включени в новата политика.

Условието е валидно и за пазара на Норвегия, която не е член на Общността, но няма да работи на територията на САЩ и Канада.

През юни 2014 влезе в сила европейската Директива за правата на потребителите, според която потребителите трябва да имат възможност да върнат стоки, закупени по интернет, по пощата и по телефона, в срок от 14 дни от момента на получаването.

След като законът беше одобрен, разработчиците на онлайн приложения и предприемачите изразиха опасения от загуби заради "гратисчийство".

14-дневният срок дава възможност на потребителите да използват приложенията за конкретна цел и да искат обратно парите си, щом вече не са им необходими.

Онлайн търговията с книги също може да бъде "измамена" от клиенти, които могат да прочетат закупена книга за две седмици и след това да я върнат.

От друга страна, новата възможност би могла да насърчи колебливите потребители да пазаруват повече, знаеки, че имат гаранция, ако не са доволни от покупката.
Apple ще връща парите на недоволни потребители

Apple ще връща парите на недоволни потребители

Apple ще дава възможност на потребителите си в ЕС да получават парите си обратно в 14-дневен срок след покупка на приложения, дигитални книги и музика онлайн.

59 257 EPA/БГНЕС
Новото условие хармонизира политиката на компанията с европейското законодателство по отношение на правата на потребителите и е в сила за продуктите на App Store, Mac App Store, iTunes Store и iBooks, предаде EU Observer, цитиран от "Дневник".

Потребителите, които си купуват продукти от онлайн магазините на компанията, ще имат двуседмичен срок, през който да решат дали са доволни от покупката.

Само дигиталните ваучери за подарък не са включени в новата политика.

Условието е валидно и за пазара на Норвегия, която не е член на Общността, но няма да работи на територията на САЩ и Канада.

През юни 2014 влезе в сила европейската Директива за правата на потребителите, според която потребителите трябва да имат възможност да върнат стоки, закупени по интернет, по пощата и по телефона, в срок от 14 дни от момента на получаването.

След като законът беше одобрен, разработчиците на онлайн приложения и предприемачите изразиха опасения от загуби заради "гратисчийство".

14-дневният срок дава възможност на потребителите да използват приложенията за конкретна цел и да искат обратно парите си, щом вече не са им необходими.

Онлайн търговията с книги също може да бъде "измамена" от клиенти, които могат да прочетат закупена книга за две седмици и след това да я върнат.

От друга страна, новата възможност би могла да насърчи колебливите потребители да пазаруват повече, знаеки, че имат гаранция, ако не са доволни от покупката.