EPA/БГНЕС
Китай планира подводниците да развиват 5800 км/ч
Според проекта на китайски инженери в бъдеще подводниците ще могат да прекосяват моретата с 5800 км/ч.
124
249
Функциониращите в момента подводници са далеч по-бавни, борейки се със съпротивлението на водата, пише Ingenieur.de, цитиран от "Фокус".
Според китайските учени прогресът по отношение на по-бързото придвижване под вода е твърде малък, затова те планират плавателен съд, който да промени бъдещето на подводниците.
Китайските власти огласяват плановете си в материал на изданието South China Morning Post.
Изследователи от Технологичния институт Харбин смятат, че могат да постигнат теоретичната скорост от 5800 км/час, ако “опаковат” подводницата във въздушен мехур, като така преодолеят съпротивлението на водата.
Принципът се нарича кавитация и описва образуването на въздушни кухини в течности. Ефектът на кавитацията се наблюдава при корабните витла и е разрушителен, тъй като предизвиква ерозия, изкривяване, скъсване и други повреди. При успешно превръщане на ефекта на въздушния мехур в т.нар. суперкавитация, за да се обгърне с въздух цяла подводница, във водата биха могли да се развиват самолетни скорости.
Един от основните проблеми пред китайските инженери е, че скоростта на тялото трябва да е най-малко 100 км/час, за да се развие налягане, образуващо въздушен балон във водата, а подводниците към момента са по-бавни.
Според китайските учени прогресът по отношение на по-бързото придвижване под вода е твърде малък, затова те планират плавателен съд, който да промени бъдещето на подводниците.
Китайските власти огласяват плановете си в материал на изданието South China Morning Post.
Изследователи от Технологичния институт Харбин смятат, че могат да постигнат теоретичната скорост от 5800 км/час, ако “опаковат” подводницата във въздушен мехур, като така преодолеят съпротивлението на водата.
Принципът се нарича кавитация и описва образуването на въздушни кухини в течности. Ефектът на кавитацията се наблюдава при корабните витла и е разрушителен, тъй като предизвиква ерозия, изкривяване, скъсване и други повреди. При успешно превръщане на ефекта на въздушния мехур в т.нар. суперкавитация, за да се обгърне с въздух цяла подводница, във водата биха могли да се развиват самолетни скорости.
Един от основните проблеми пред китайските инженери е, че скоростта на тялото трябва да е най-малко 100 км/час, за да се развие налягане, образуващо въздушен балон във водата, а подводниците към момента са по-бавни.