Виртуална реалност връща спомените на възрастните | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Виртуална реалност връща спомените на възрастните
Снимка: iStock by Getty Images

Виртуална реалност връща спомените на възрастните

VR игрите стимулират хипокампуса, установи научно изследване

| Редактор: Стоян Гогов 1 1272

Учените отдавна се стремят да предотвратят избледняването и изчезването на спомените при възрастните, но проблемът е труден за решаване. Сега нови изследвания разкриват, че виртуалната реалност може да помогне на възрастните хора да си припомнят факти и събития въз основа на конкретни подробности, предава technews.bg.

В проучването са участвали 42 здрави възрастни от района на залива на Сан Франциско. Половината са прекарали четири седмици, играейки по няколко часа всеки ден игра тип виртуална реалност, наречена "Лабиринт". Те поставяли VR очила и се разхождали на място, обикаляйки виртуални квартали, изпълняйки поръчки, според описанието в Scientific Reports.

Другата половина - контролната група - използвала електронни таблети, за да играе игри, които не изискват навигация или извикване на подробности. След 15 сесии учените проверили как работи паметта на хората от двете групи.

Играещите на таблет показали приблизително същото състояние на дългосрочната памет. Това е установено с тест, базиран на избиране на обекти, които играчите са видели около час по-рано. Но резултатите на играчите на "Лабиринт" са значително по-добри и те по-рядко са подвеждани от обекти, които приличат на разгледаните от тях.

Когнитивният невролог Питър Уайс от Калифорнийския университет в Сан Франциско и колегите му са проектирали VR играта, която, според тях, стимулира хипокампуса - мозъчна област, важна за дългосрочната памет. Екипът не е наблюдавал подобрение на другите две места от мозъка, които са отговорни за автобиографичната и пространствената памет. Сега учените проучват колко дълго продължават наблюдаваните ефекти и кои елементи от обучението имат най-голямо въздействие.

Виртуалната реалност може да осигури по-голямо потапяне и ангажираност в сравнение с други игри, казва Мередит Томпсън, образователен изследовател в Масачузетския технологичен институт, която изучава обучението чрез VR игри, но не е участвала в новото проучване. Тя смята, че е интересно участниците да бъдат наблюдавани и изследвани за проучване "какво прави този тип игра за дългосрочната памет".

Виртуална реалност връща спомените на възрастните

Виртуална реалност връща спомените на възрастните

VR игрите стимулират хипокампуса, установи научно изследване

| Редактор : Стоян Гогов 1 1272 Снимка: iStock by Getty Images

Учените отдавна се стремят да предотвратят избледняването и изчезването на спомените при възрастните, но проблемът е труден за решаване. Сега нови изследвания разкриват, че виртуалната реалност може да помогне на възрастните хора да си припомнят факти и събития въз основа на конкретни подробности, предава technews.bg.

В проучването са участвали 42 здрави възрастни от района на залива на Сан Франциско. Половината са прекарали четири седмици, играейки по няколко часа всеки ден игра тип виртуална реалност, наречена "Лабиринт". Те поставяли VR очила и се разхождали на място, обикаляйки виртуални квартали, изпълняйки поръчки, според описанието в Scientific Reports.

Другата половина - контролната група - използвала електронни таблети, за да играе игри, които не изискват навигация или извикване на подробности. След 15 сесии учените проверили как работи паметта на хората от двете групи.

Играещите на таблет показали приблизително същото състояние на дългосрочната памет. Това е установено с тест, базиран на избиране на обекти, които играчите са видели около час по-рано. Но резултатите на играчите на "Лабиринт" са значително по-добри и те по-рядко са подвеждани от обекти, които приличат на разгледаните от тях.

Когнитивният невролог Питър Уайс от Калифорнийския университет в Сан Франциско и колегите му са проектирали VR играта, която, според тях, стимулира хипокампуса - мозъчна област, важна за дългосрочната памет. Екипът не е наблюдавал подобрение на другите две места от мозъка, които са отговорни за автобиографичната и пространствената памет. Сега учените проучват колко дълго продължават наблюдаваните ефекти и кои елементи от обучението имат най-голямо въздействие.

Виртуалната реалност може да осигури по-голямо потапяне и ангажираност в сравнение с други игри, казва Мередит Томпсън, образователен изследовател в Масачузетския технологичен институт, която изучава обучението чрез VR игри, но не е участвала в новото проучване. Тя смята, че е интересно участниците да бъдат наблюдавани и изследвани за проучване "какво прави този тип игра за дългосрочната памет".