Технологията за виртуална реалност не успя да улови въображението или интереса на американските тийнейджъри, твърди ново проучване на инвестиционната банка Piper Sandler.

Изследването установи, че само 29 процента от анкетираните 5600 тийнейджъри в САЩ притежават устройство с възможност за VR и само четири процента от тях споделят, че го използват ежедневно.

Само седем процента са заявили, че планират да закупят VR очила в бъдеще. Огромните 52 процента казаха, че или не са сигурни, или не се интересуват - забележителна точка от данни, като се има предвид, че според слуховете Apple ще обяви свои собствени VR очила по-късно тази година.

С други думи, VR напълно се провали в опитите си да привлече интереса на младото поколение. Именно то, считат банкерите, е традиционния двигател на популярността на новите джаджи, като смартфоните.

Множество компании, особено Meta, са инвестирали милиарди долари във VR.

През ноември миналата година Meta уволни 11 000 служители, включително редица служители в подразделението на компанията VR Reality Labs. По-рано тази година Disney затвори цялото си подразделение за метавселена, докато Microsoft затвори социална VR платформа, която купи през 2017 г.

С други думи, фактът, че технологията не се налага сред тийнейджърите, е още един пирон в ковчега за VR.

"За нас хладния прием показва, че VR все още е в "ранен етап" и че тези устройства са по-маловажни от смартфоните", пише Piper Sandler в своето проучване.

Дали предстоящите VR шлемове и очила от следващо поколение на Meta или Apple ще успеят да вдъхнат нов живот на VR индустрия е въпрос, на който трудно може да се даде отговор.