maglev.net
Китай пусна собствен маглев влак
Китай извърши първото пробно пускане на собствена линия за маглев влакове, които използват технология с магнитна левитация.
69
663
Китайският маглев влак е дълъг 48 метра, превозва 363 души в три вагона и развива максимална скорост 100 километра в час.
Това може да звучи скромно на фона на маглев постижения на другите нации, където скоростта дори над достига 500 км/ч, но китайците имат големи планове.
Учени от Югозападния университет на Джиатонг разработват SUPER-MAGLEV технологията, която използва вакумни тръби, за да премахне въздушното съпротивление и праховото замърсение.
Според китайските учени тази технология би позволила на маглев влаковете да развиват максимална скорост от около 2900 км/ч.
Първоначалният приоритет на тази технология би бил свързан с военните системи и космическата индустрия на Китай, смятата учените.
Елън Мъск също има планове за транспортна система, при която влаковете ще могат да се движат с над 1100 км/ч в тунели, подобни на тръбопроводи.
Новата високотехнологична жп линия построена от китайците е с дължина 18,55 км и се намира между централната жп гара и летището в град Чанша, провинция Хунан.
Линията струва около 30 милиона долара. Твърди се, че маглев линията е много икономична по отношение на строителството и експлоатационните разходи.
По-рано в Шанхай заработи първата в света комерсиална меглев жп линия.
Тя свързва станцията на метрото с международното летище Пудун и изминава разстояние от 30 км приблизително за 7 минути и 20 секунди при скорост около 250 км в час.
Линията бе построена от немската компания Transrapid в периода 2001-2003 г. и въведена в експлоатация от 1 януари 2004 г.
Това може да звучи скромно на фона на маглев постижения на другите нации, където скоростта дори над достига 500 км/ч, но китайците имат големи планове.
Учени от Югозападния университет на Джиатонг разработват SUPER-MAGLEV технологията, която използва вакумни тръби, за да премахне въздушното съпротивление и праховото замърсение.
Според китайските учени тази технология би позволила на маглев влаковете да развиват максимална скорост от около 2900 км/ч.
Първоначалният приоритет на тази технология би бил свързан с военните системи и космическата индустрия на Китай, смятата учените.
Елън Мъск също има планове за транспортна система, при която влаковете ще могат да се движат с над 1100 км/ч в тунели, подобни на тръбопроводи.
Новата високотехнологична жп линия построена от китайците е с дължина 18,55 км и се намира между централната жп гара и летището в град Чанша, провинция Хунан.
Линията струва около 30 милиона долара. Твърди се, че маглев линията е много икономична по отношение на строителството и експлоатационните разходи.
По-рано в Шанхай заработи първата в света комерсиална меглев жп линия.
Тя свързва станцията на метрото с международното летище Пудун и изминава разстояние от 30 км приблизително за 7 минути и 20 секунди при скорост около 250 км в час.
Линията бе построена от немската компания Transrapid в периода 2001-2003 г. и въведена в експлоатация от 1 януари 2004 г.