Китай пусна собствен маглев влак | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Китай пусна собствен маглев влак
maglev.net

Китай пусна собствен маглев влак

Китай извърши първото пробно пускане на собствена линия за маглев влакове, които използват технология с магнитна левитация.

69 663
Китайският маглев влак е дълъг 48 метра, превозва 363 души в три вагона и развива максимална скорост 100 километра в час.

Това може да звучи скромно на фона на маглев постижения на другите нации, където скоростта дори над достига 500 км/ч, но китайците имат големи планове.

Учени от Югозападния университет на Джиатонг разработват SUPER-MAGLEV технологията, която използва вакумни тръби, за да премахне въздушното съпротивление и праховото замърсение.

Според китайските учени тази технология би позволила на маглев влаковете да развиват максимална скорост от около 2900 км/ч.

Първоначалният приоритет на тази технология би бил свързан с военните системи и космическата индустрия на Китай, смятата учените.

Елън Мъск също има планове за транспортна система, при която влаковете ще могат да се движат с над 1100 км/ч в тунели, подобни на тръбопроводи.

Новата високотехнологична жп линия построена от китайците е с дължина 18,55 км и се намира между централната жп гара и летището в град Чанша, провинция Хунан.

Линията струва около 30 милиона долара. Твърди се, че маглев линията е много икономична по отношение на строителството и експлоатационните разходи.

По-рано в Шанхай заработи първата в света комерсиална меглев жп линия.

Тя свързва станцията на метрото с международното летище Пудун и изминава разстояние от 30 км приблизително за 7 минути и 20 секунди при скорост около 250 км в час.

Линията бе построена от немската компания Transrapid в периода 2001-2003 г. и въведена в експлоатация от 1 януари 2004 г.
Китай пусна собствен маглев влак

Китай пусна собствен маглев влак

Китай извърши първото пробно пускане на собствена линия за маглев влакове, които използват технология с магнитна левитация.

69 663 maglev.net
Китайският маглев влак е дълъг 48 метра, превозва 363 души в три вагона и развива максимална скорост 100 километра в час.

Това може да звучи скромно на фона на маглев постижения на другите нации, където скоростта дори над достига 500 км/ч, но китайците имат големи планове.

Учени от Югозападния университет на Джиатонг разработват SUPER-MAGLEV технологията, която използва вакумни тръби, за да премахне въздушното съпротивление и праховото замърсение.

Според китайските учени тази технология би позволила на маглев влаковете да развиват максимална скорост от около 2900 км/ч.

Първоначалният приоритет на тази технология би бил свързан с военните системи и космическата индустрия на Китай, смятата учените.

Елън Мъск също има планове за транспортна система, при която влаковете ще могат да се движат с над 1100 км/ч в тунели, подобни на тръбопроводи.

Новата високотехнологична жп линия построена от китайците е с дължина 18,55 км и се намира между централната жп гара и летището в град Чанша, провинция Хунан.

Линията струва около 30 милиона долара. Твърди се, че маглев линията е много икономична по отношение на строителството и експлоатационните разходи.

По-рано в Шанхай заработи първата в света комерсиална меглев жп линия.

Тя свързва станцията на метрото с международното летище Пудун и изминава разстояние от 30 км приблизително за 7 минути и 20 секунди при скорост около 250 км в час.

Линията бе построена от немската компания Transrapid в периода 2001-2003 г. и въведена в експлоатация от 1 януари 2004 г.