Група от разнообразни компании, сред които са Epic Games, Spotify, Match Group и Tile, обяви създаването на алианс, които има за цел да окаже натиск срещу Apple, Google и други да променят правилата на своите магазини за приложения. Независимата организация се нарича Coalition for App Fairness (CAF), а сред целите й са лобиране за правни и регулаторни реформи, които да запазят избора на потребителите, както и за еднакви условия за разработчиците на приложения и игри, които разчитат на софтуерните магазини, предава Mobile Bulgaria.

От CAF насочват вниманието си към Apple, като изтъкват три основни проблема с компанията - липсата на конкурентна алтернатива за разпространение на приложения за iOS; таксата от 30%, която Apple прибира от всички плащания през магазина; и твърдение, че Apple ползва контрола над iOS, за да фаворизира собствените си услуги, а освен това краде идеи от конкуренти.

Организацията смята, че има път напред, който уважава ролята на платформите и магазините за приложения, гарантира справедливост и промотира иновации и потребителски избор. Като част от това CAF публикува и списък с 10 принципа за магазини за приложения, които адресират наличните проблеми. Организацията вярва, че популярните платформи трябва да следват тези идеи, но засега няма никакви гаранции, че това ще се осъществи. Принципите могат да послужат и като основа за създаване на необходимата законова рамка за регулиране на сектора.