Социалните мрежи Facebook и Instagram събират данни от лица под 18 години. Те използват софтуер, който проследява активността на потребителите при сърфиране в мрежата.

Това се посочва в ново проучване по темата. То е дело на екологичната група Global Action Plan, Reset Australia, която се стреми към реформа на големите технологични компании и Fairplay, която се бори срещу маркетинга за деца.

Компанията майка на платформите Meta обяви през юли, че ще позволи на рекламодателите да се насочват към млади потребители само въз основа на три категории - възраст, пол и местоположение - вместо набор от опции, сред които са техните лични интереси. Изследването обаче показва, че Facebook и Instagram са запазили използването на софтуер, който събира подробности за дейностите на тийнейджърите при сърфиране в мрежата.

От Meta отрекоха данните да са били използвани от системата за показване на реклами на потребители, които са под 18 години. Въпреки това, в отворено писмо до главния изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг, общо 44 организации призоваха тази практика да спре.

"Facebook все още използва огромното количество данни, които събира за младите хора, за да определи кои деца е най-вероятно да бъдат уязвими към дадена реклама", се посочва в отвореното писмо към Зукърбърг.