Instagram улеснява тинейджърите да намират наркотици | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Instagram улеснява тинейджърите да намират наркотици
Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Instagram улеснява тинейджърите да намират наркотици

Платформата дори препоръчва други дилъри

| Редактор: Стоян Гогов 2 827

Instagram улеснява тийнейджъри на 13 години да намират и купуват екстази и Xanax, твърди наскоро публикуван доклад.

Организацията Tech Transparency Project наскоро проведе разследване, при което създаде серия от фалшиви акаунти, за да тества предпазните мерки, които Instagram има за защита на младите хора от потенциално смъртоносни фармацевтични продукти.

Докато хештаговете като #mdma са забранени в платформата, TTP установи, че е лесно да се заобиколят тези ограничения с акаунт, свързан с непълнолетно лице. Използвайки MDMA като пример, организацията установи, че може да използва термини като "mdmamolly", за да намери хора, които продават веществото.

Всъщност алгоритъмът за търсене на приложението улесни намирането на тези хештагове, като функцията му за автоматично довършване насочва изследователите в правилната посока.

След като някой следва дори само един акаунт, принадлежащ на предполагаем дилър на наркотици, алгоритъмът за препоръка на Instagram ще предложи на потребителя да следва подобни профили.

Въпреки насоките на общността на Instagram, които забраняват "купуването или продажбата на немедицински или фармацевтични лекарства", TTP установи, че много дилъри на наркотици работят открито на платформата.

Отделно, TTP казва, че Instagram не е предприел решителни действия срещу "наркотичните постове". Организацията твърди, че е изпратила 50 публикации на компанията за преглед. От тях Instagram е заявил, че 36 (или 72 процента) не са нарушили неговите правила.

"Забранили сме продажбата на наркотици в Instagram. Премахнахме 1,8 милиона поста, свързани с продажбите на наркотици само през последното тримесечие и поради нашата подобряваща се технология за откриване, разпространението на такова съдържание е около 0,05 процента от гледаното съдържание или около 5 гледания на всеки 10 000", заяви Стефани Отуей, говорител на Меtа пред Engadget.

Instagram улеснява тинейджърите да намират наркотици

Instagram улеснява тинейджърите да намират наркотици

Платформата дори препоръчва други дилъри

| Редактор : Стоян Гогов 2 827 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Instagram улеснява тийнейджъри на 13 години да намират и купуват екстази и Xanax, твърди наскоро публикуван доклад.

Организацията Tech Transparency Project наскоро проведе разследване, при което създаде серия от фалшиви акаунти, за да тества предпазните мерки, които Instagram има за защита на младите хора от потенциално смъртоносни фармацевтични продукти.

Докато хештаговете като #mdma са забранени в платформата, TTP установи, че е лесно да се заобиколят тези ограничения с акаунт, свързан с непълнолетно лице. Използвайки MDMA като пример, организацията установи, че може да използва термини като "mdmamolly", за да намери хора, които продават веществото.

Всъщност алгоритъмът за търсене на приложението улесни намирането на тези хештагове, като функцията му за автоматично довършване насочва изследователите в правилната посока.

След като някой следва дори само един акаунт, принадлежащ на предполагаем дилър на наркотици, алгоритъмът за препоръка на Instagram ще предложи на потребителя да следва подобни профили.

Въпреки насоките на общността на Instagram, които забраняват "купуването или продажбата на немедицински или фармацевтични лекарства", TTP установи, че много дилъри на наркотици работят открито на платформата.

Отделно, TTP казва, че Instagram не е предприел решителни действия срещу "наркотичните постове". Организацията твърди, че е изпратила 50 публикации на компанията за преглед. От тях Instagram е заявил, че 36 (или 72 процента) не са нарушили неговите правила.

"Забранили сме продажбата на наркотици в Instagram. Премахнахме 1,8 милиона поста, свързани с продажбите на наркотици само през последното тримесечие и поради нашата подобряваща се технология за откриване, разпространението на такова съдържание е около 0,05 процента от гледаното съдържание или около 5 гледания на всеки 10 000", заяви Стефани Отуей, говорител на Меtа пред Engadget.