Въпреки че TikTok се разраства бързо като източник на новини, профилите, свързани с новини и политика, съставляват по-малко от един процент от последваните акаунти от възрастни в САЩ, според данни на Pew Research Center, цитирани от TechCrunch.

Около половината от всички акаунти, които възрастни американци следват в TikTok, са на инфлуенсъри и създатели на съдържание, показва изследването. Съдържание, свързано с новини и политика, е рядко, като само около 10% от последваните акаунти публикуват по тези теми.

В сравнение, в подобно проучване на Pew от 2022 г., проведено на платформата X (преди известна като Twitter), се установява, че 1% от последваните акаунти са на политически фигури, а 3% - на медийни издания и журналисти. Тези числа все пак са по-високи в сравнение с TikTok, където медиите и журналистите съставляват само 0.4% от последваните акаунти.

Това не означава, че хората не научават за политиката в TikTok. Според Pew, 43% от потребителите в изследването са следвали акаунти, които обсъждат политика и актуални събития, дори ако специализираните политически и новинарски профили са малка част от последваните.

За разлика от други социални мрежи, TikTok показва на потребителите голямо количество съдържание от хора, които те не следват, благодарение на своя алгоритъм "For You". Дори ако инфлуенсърите и знаменитостите не публикуват редовно за политика, техните спорадични политически изказвания имат значително влияние, особено по време на избори.

Проучване на Харвардския Център за демократично управление показва, че подкрепата на политически кандидати от известни личности оказва реално влияние. Пример за това е когато Тейлър Суифт сподели линк за регистрация за гласуване в Instagram през 2023 г., което доведе до регистрирането на 35,000 нови избиратели. През 2019 г. Ариана Гранде постави кабини за регистрация на избиратели по време на турнето си, което добави още 33,000 регистрации. Дори по-малко традиционни знаменитости, като YouTuber-ът Дейвид Добрик, успяха да регистрират 128,000 души за гласуване чрез свое раздаване на Tesla.

Междувременно Instagram пое по различен път, като драстично намали видимостта на политическо съдържание. В началото на 2024 г., Meta спря проактивното препоръчване на политическо съдържание в Instagram и Threads, което предизвика критики от създателите на съдържание. В резултат, политическите публикации на съществуващи акаунти на тези платформи сега се показват само на хора, които вече ги следват.

През това време TikTok е изправен пред потенциална забрана в САЩ поради притеснения за влиянието на китайската компания-майка ByteDance върху американските потребители. Според TikTok, приложението има около 170 милиона потребители в САЩ, като централата му е в Лос Анджелис, Калифорния.