Logitech отчита 22% спад на тримесечните си приходи
Компанията очаква 12-месечният отчетен период да се характеризира със спад на приходите от 13 или 15%
Един от основните производители на компютърна периферия Logitech International отчете резултатите си за третото фискално тримесечие (приключило на 31 декември) тази седмица, като записа 22% спад на приходите на годишна база до 1,27 млрд. щ. долара, което съответства на собствените му очаквания. Проблемите с доставките на компоненти през последното тримесечие се дължаха на блокирането им в Китай, а търсенето на продуктите на Logitech остана ниско след дълъг период на растеж.
Известно е, че по време на пандемията рязко нарасна търсенето не само на мишки и клавиатури, но и на устройства за видеоконференции и слушалки. С намаляването на предлагането на дистанционна работа намаляха и приходите на Logitech, които спаднаха пропорционално. На годишна база оперативната печалба е намаляла с 32% до 204 млн. щ. долара. Търсенето на продуктите на Logitech е намаляло както в потребителския, така и в корпоративния сегмент, съобщиха от компанията. Клиентите пестят пари на фона на нарастващата инфлация и глобалната несигурност.
Фискалната година на Logitech приключва през март тази година. Компанията запази съществуващата си прогноза за края на годината. Тя очаква 12-месечният отчетен период да се характеризира със спад на приходите от 13 или 15%, а оперативната печалба да не надхвърли 550-660 млн. щ. долара. През последното тримесечие ситуацията се усложни от блокирането на производството в Китай, което ограничи обема на компонентите за Logitech.