Откриха правоъгълна галактика | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Откриха правоъгълна галактика

Австралийски астрономи намериха галактика с необикновената правоъгълна форма, съобщи Lenta.ru, цитиран от "Класа".

Новата галактика, разположена на около 70 млн. светлинни години от Земята, е кръстена LEDA 074886. Тя представлява галактика джудже и е спътник на галактиката NGC 1407. Откритието е направено от осемметровия телескоп „Субару“.

Първоначално учените предположили, че формата на LEDA 074886 може да се обясни с взаимодействието й със съседните галактики. Анализът на заобикалящата я среда обаче показал, че формата й по-скоро се дължи на факта, че необикновената галактика е образувана от сблъсъка на две галактики джуджета, съседи на NGC 1407.

„Възможно е, ако ориентацията на Млечния път и галактическия ни съсед Андромеда в момента на сблъсъка, който се очаква да се случи след 3 млрд. години, се окаже подходяща, ние също да се окажем в правоъгълна галактика“, отбелязва един от авторите на изследването, Алистър Греъм.